DAP ADALAH PARTI CINA – ZAID IBRAHIM...BARU TAHU KER...?

Dari catatan blog Zaid Ibrahim hari ini.
Selain daripada mengesahkan bahawa DAP adalah parti Cina (walaupun DAP terus menegaskan bahawa mereka adalah parti berbilang kaum), Zaid juga mengesahkan bahawa Lim Kit Siang adalah penipu yang terus mengatakan bahawa beliau akan mempertahankan kerusi Gelang Patah tahun lepas.

Zaid mengesahkan kerusi itu diberikan kepadanya 1 tahun yang lalu (tetapi kemudian ditarik balik).

“Kedua, saya sama sekali tidak marah dengan DAP kerana tidak meletakkan saya sebagai calon. Kecewa, ya, tetapi tidaklah sehingga mahu bertindak balas dengan cara apa yang orang ramai fikir saya akan lakukan dengan ‘tweet’ saya. Memang benar bahawa kerusi Gelang Patah ditawarkan kepada saya 12 bulan yang lalu. Saya agak teruja kerana ia adalah kerusi kawasan bandar dan jenis kawasan yang saya rasakan sesuai dengan saya. Tetapi selepas tiga bulan, saya diberitahu bahawa tawaran itu bersyarat dengan sesuatu yang lain. Ia kemudiannya ditarik balik. Kemudian seseorang dari barisan kedua dalam kepimpinan DAP memberitahu saya bahawa saya boleh pergi ke Bentong jika saya berminat. Saya katakan ia bukan kawasan yang sesuai untuk saya. Saya bukan pembunuh gergasi dan mempunyai sumber terhad memandangkan saya telah menganggur selama lapan tahun yang lalu.

Subjek pilihan raya dan peruntukan kerusi tidak dibincangkan dalam masa enam bulan terakhir ini. Malah, saya tidak begitu terlibat dalam kegiatan parti. Apabila saya menghantar mesej ringkas pada 27 Mac tahun ini kepada orang-orang penting parti untuk bertanya sama ada ada kerusi untuk saya bertanding, saya tidak langsung mendapat sebarang jawapan. Oleh itu, bukannya masalah tidak mempunyai kerusi yang mengganggu saya, tetapi sikap yang ditunjukkan.”

“Saya kini yakin sama sekali bahawa keangkuhan kepimpinan DAP tidak akan menjamin sokongan Melayu yang mendalam terhadap mereka,” kata Zaid.

Saya pasti Tokong dan ayahnya akan berasa sangat ‘gembira’ dengan penilaian yang jujur dari ahli parti mereka sendiri.

Saya yakin Zaid akan mengeluarkan ‘penjelasan’ pada hari Ahad atau Isnin. Selepas dipanggil untuk mengadap esok.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana