Posts

Showing posts from August, 2013

Perompak larikan lebih RM600,000 selepas pecahkan tiga mesin AT

KOTA BHARU: Sekumpulan penjenayah melarikan wang tunai sebanyak RM667,906 selepas memecahkan tiga mesin juruwang automatik (ATM) di sebuah bank di Chabang Tiga Pengkalan Chepa di sini, pagi ini.

Timbalan Ketua Polis Kelantan, Datuk Mazlan Lazim berkata, kejadian kira-kira 3 pagi itu berlaku selepas suspek masuk ke kawasan yang menempatkan ATM itu melalui bumbung belakang bangunan.
"Penjenayah memotong jeriji besi pintu bangunan dan memotong mesin ATM dengan menggunakan gas oxy (Oxy-Acetylene).

"Kami percaya ia dilakukan oleh golongan profesional yang mempunyai kemahiran memecah mesin ATM dengan menggunakan gas itu," katanya di tempat kejadian di sini.

Beliau berkata, penjenayah bagaimanapun tidak memecahkan mesin deposit tunai (CDM) di situ.

Mazlan berkata, polis menubuhkan pasukan khas bagi mengenal pasti penjenayah melalui kamera litar tertutup (CCTV) yang terdapat di dalam bangunan itu dan kedai berdekatan.

"Maklumat orang awam amat diperlukan...penjenayah yang …

Guan Eng kritik Tanda Putera dalam perutusan merdeka

Image
SHAH ALAM: Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng tetap menyifatkan filem Tanda Putera sebagai sebuah filem yang mengandungi unsur-unsur negatif yang bertujuan untuk memecahbelahkan rakyat.

Dipetik daripada perutusan kemerdekaannya, Guan Eng juga berkata filem tersebut adalah propaganda kerajaan untuk menyebarkan pembohongan kepada seluruh rakyat Malaysia.

"Malaysia tidak mungkin berasa sangat luar biasa apabila kini seolah-olah lebih bergaya untuk menjadi seorang pelampau dan bersikap perkauman, untuk menyebarkan pembohongan daripada meraikan kebenaran dan menutup mata kita dengan rasuah dan ketidakadilan.

"Walau bagaimanapun hari itu akan tiba apabila adalah sangat tidak berjiwa Malaysia untuk menjadi seorang yang bersifat perkauman, pembohong dan perasuah.

"Rakyat Malaysia akan membongkar pembohongan seperti yang terkandung dalam filem tajaan kerajaan Persekutuan, Tanda Putera, yang menuai kebencian kaum dan memecah-belahkan, dan bukannya keharmonian dan perdamaia…

Terkebir Kebir A.Samad Seketika Lelaki Belasah Puak Haram Ini...

Image

Sambutan Kemerdekaan Ke-56: Perbarisan ATM & PDRM

Video Persembahan oleh Pasukan VAT 69...Kaulah Satria Malaysia

Gambar Majlis Rumah Terbuka Malaysia Aidlifitri Raya Merdeka 2013

Image

ADa Segelintir Negro Di IKEA Mengedar Kitab BIBLE KEpada ORang RAmai

Image
Gambar ini kiriman dari Inbox Admin waktu di ikea damansara,sepasukan negro sebarkn BIBLE dkt semua org..MEreka semakin berani menyebarkan kepada orang ramai....Sedangkan Negro ini bukan warganegara Malaysia.Ramai diantara org yg menerimanya..kitab BIBLE.Inilah taktik halus mereka ini.

Video Pandang Mukriz....Syor dialog tanda Anwar sudah terdesak

Image

Alamaii...Perempuan Ini...Apa Sudah Jadi Bendera Malaysia Dijadikan Tutup Badannya

Image
kekadang sya malu jgak tgok sgelintir rakyat malaysia nie...tlampau selesa dgn ksenangan...apatah lg umat Islam yg suka mlampau..bwat malu jer..dgn bangga mbwat pkara yg x snonoh...ingatlah wahai saudara islam ku..ktika kyta dlam kgembiraan, ingatlah suadara kyta yg ada d seberang sana..

Murid murid...mari belajar apa makna PKR .!!!!

Image
Cikgu rasa murid2 kompem semua tau makna dia kan.?

Lihat Lah Dikatakan Perjuangan Bangsa Lah Konon Tapi Mengadaikan Bendera Malaysia Sendiri.

Image
Pejuangan Bahasa konon...Dulu bukan main hebat mendaulat bahasa Melayu.Sekarang lihatlah karenah orang tua ini sanggup menjulang Bendera mana negara entah.Dasar manusia yang tak sedar diri...inilah orangnya yang hendak menjadi contoh yang baik kepada generasi akan datang.Kalau perangai dan sikap ditunjukkannya.

Hishamuddin Rais - PENGKHIANAT NEGARA Kebodohan Melampau Tahapnya Dalam TWitter

Image
Nampak gayanya malam ambang Merdeka semalam dimeriahkan lagi dengan adegan yang tak mampu untuk kita tonton. Mau termuntah dibuatnya.

Dengar cerita, Si Gay Tua tu anjurkan porgram tertutup dengan memancing anak - anak muda supaya berfikiran 'Terbuka' macam dia.

Sebelum itu, Si Gay Tua tu siap jemput rakan follower dia agar turun ke Dataran Merdeka dengan hidangan sebotol arak melalui laman twitter milik dia....uh! Tak heran la macam mana dikalangan penyokong Pakatan Haramjadah tu tak kisah dengan moraliti pemimpin diorang sendiri.

Kalau dah ada Gay Tua macam ni yang jadi pemimpin, maka rosak la minda anak - anak muda kita dimasa akan datang. Semuanya ikut jejak langkah macam Si Gay Tua ni.

Jadi, tak pelik la kalau dikalangan penyokong Pakatan Haramjadah tu tak ambik pusing bila video seks pemimpin mereka disiarkan dalam internet.

Ketua Kumpulan Kongsi Gelap Ditembak Mati Dalam Kuil Di Johor

Image
JOHOR BARU: Seorang ketua kumpulan kongsi gelap berusia 37 tahun ditembak mati dihadapan ahli keluarganya ketika sesi upacara sembahyang di sebuah kuil di Gelang Patah dekat sini pada Jumaat.

Ketika kejadian K. Jeganathan sedang berada dalam kuil bersama isteri dan tiga anaknya.

Kira-kira pada pukul 7.30 malam, dua lelaki yang memakai topi keledar masuk ke dalam kuil berkenaan dan melepaskan beberapa das tembakan terhadap mangsa.

Suspek kemudiannya segera meninggalkan tempat kejadian dengan menaiki motosikal.

Semuanya berlaku dalam beberapa minit sahaja.

Jeganathan, dipercayai ketua kumpulan Geng 21, dikejarkan ke sebuah klinik di Gelang Patah dan namun dia disahkan meninggal dunia sebaik tiba di sana.

Mayatnya di bawa ke Hospital Sultanah Aminah untuk dibedah siasat.

Jurucakap polis meminta mereka yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu segera menghubungi hotline polis, di talian 07-2212999.

Sikap Bangangnya Tak Habis Habis...Akal Letak Dikepala Lutut Inilah Jadinya

Image
Malam yang sepatutnya menjadi iktibar kepada rakyat betapa perit dan jerih dalam menuntut kemerdekaan akan DILACURKAN sekali lagi dengan desakan menukar bendera Jalur Gemilang kepada bendera puak-puak berhaluan kiri termasuklah Parti Komunis Malaysia sebelum Merdeka satu ketika dahulu.

Malam yang seharusnya diingati dengan menyambut semangat kemerdekaan bakal bertukar menjadi medan untuk membangkitkan semangat sosialis dan komunis di dalam jiwa generasi muda.
Percayalah ...

Gerombolan-gerombolan anak didik penganut fahaman sosialis dan komunis ini

Najib-Muhyiddin belum lagi keluar TV, dia dah masuk Youtube menyampaikan perutusan MERDEKA!

Image
Kemaruknya tak sudah-sudah. Nak jugak dia menyampaikan perutusan sempena MERDEKA, maklumlah Perdana Menteri katakan. Najib dan Muhyiddin pun belum keluar TV mahupun Press Release, dia awal-awal mendahului sewelnya sampai ucapan kemerdekaan. Ingat skit bang non, awak tu cuma ketua pembangkong.

Gambaar Lelaki Mengamuk Rampas Bendera Sang Saka Malaya

Image
KUALA LUMPUR 31 Ogos - Seorang lelaki telah bertindak merampas beberapa helai bendera 'Sang Saka Malaya' yang dikibarkan sekumpulan penyokong pembangkang di Dataran Merdeka malam tadi.

Kumpulan yang dipimpin aktivis politik, Hishamuddin Rais itu telah mengadakan satu perhimpunan Ambang Merdeka di samping mengibarkan bendera itu bagi menafikan Jalur Gemilang sebagai bendera kebangsaan di Negara ini.

Lelaki tersebut yang bertindak ketika Sasterawan Negara, A.Samad Said sedang menyampaikan ucapan sempat memberi peringatan kepada para penyokong pembangkang bahawa Jalur Gemilang merupakan bendera yang menjadi mercu tanda rakyat di Negara ini.
Terdahulu, Hishammuddin Rais dalam ucapan ringkasnya berkata, kemerdekaan yang dikecapi selama 56 tahun merupakan Hari Malapetaka buat rakyat Malaysia.
Beliau yang mempertahankan bendera Sang Saka Malaya menegaskan, rakyat Malaysia telah ditipu dengan semangat mengibarkan Jalur Gemilang yang realitinya diciplak dari Amerika Syarikat.
"Ja…

Lelaki Serang Adam Adli, Rampas Bendera Sang Saka Bangsat !Admin Rasa Tabik Pada Mamat Ini.

Salute.. Respect lu brader, puak ni memang kena ajar macam tu jer !

Sebarkan !!

"SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN"

Image
GENAP 56 TAHUN NEGARA KITA MERDEKA, IANYA DI CAPAI OLEH PERJUANG-PEJUANG KEMERDEKAAN DI ZAMAN ATUK DAN AYAH KITA, DEMI AGAMA DAN BANGSA. JADI JANGANLAH KITA SIA-SIAKAN PERJUANGAN MEREKA DAN PERNGORBANAN MEREKA. PERLIHARALAH KEMERDEKAAN YANG DICAPAI INI UNTUK DISERAHKAN PULAK KEPADA ANAK CUCU KITA.

Tangan Pekerja TNB Hampir Putus Ditetak Semasa Bertugas...Apa Salahnya...Masyallah

Image
Seorang pekerja Tenaga Nasional Berhad (TNB) hampir terputus tangan kiri akibat ditetak dengan parang setelah beliau memotong bekalan elektrik di sebuah rumah di Jalan PJS 7/23 Bandar Sunway, di Kuala Lumpur semalam.*Jelas dalam gambar berikutnya rumah suspek tiada meter TNB yang sah.
Dalam kejadian 5 petang itu, Muhamad Axdni Isa, 42, bersama dua lagi rakan sekerjanya dilapor melakukan kerja pemotongan elektrik di depan sebuah rumah teres sebelum dua orang lelaki yang berada dalam rumah tersebut tidak berpuas hati dengan tindakan tersebut.

Timbalan Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Supt Tan Ah Chua berkata mangsa dan rakan-rakannya telah dimaki hamun lelaki itu ketika cuba menerangkan kepada suspek bahawa mereka membuat penyambungan elektrik secara haram.

"Disebabkan bengang, suspek kemudian keluar dari rumah dengan dua bilah parang dan menetak tangan kiri mangsa beberapa kali manakala rakannya yang lain terselamat," katanya ketika dihubungi di Kuala Lumpur semalam. Tan berk…

Dalam keseronokan meraikan kemerdekaan. Cukup sedih melihat anak muda melayu menghina "Sang SakaKala " Dimana silapnya.?

Image
Bangang tak habis habis puak puak yang reti bahasa lagi.Bagi Admin ini bukan Warganegara Malaysia...kebodohan yang amat melampau lagi.Macam ni mahu menjadi contohi yang baik kepada Pembangkang.Rakyat diluar sana tu sedarlah...Apa perjuangan mereka ini.

Majlis Aidilfitri MERDEKARAYA Wanita, Pemuda & Puteri UMNO M'sia - 30 Ogos 2013, Dewan Merdeka PWTC KL

Image

OOOHHH... BANYAK RUPANYA YG KITAA TAK TAU...

Image
Tapi tak ramai tahu kenapa beliau dihukumgantung..?Siapakah Nouri Al-Maliki, Perdana Menteri Iraq
sekarang..?Dulu kita tak faham kenapa Saddam Hussainbanyak bunuh rakyat Iraq..?Kenapa Saddam Hussain sembelih ribuan rakyatnya sendiri..?Rupanya kerana mereka adalah syiah. Kita salah faham kepada Saddam kerana media putar belitdek telunjuk yahudi israel dan amerika. Masa tu kita hanya ada TV dan surat khabar sebagai agent berita. Zaman tu myspace/friendster yg poyo, fesbuk tak popular lagi.Saddam sudah tahu akan bahayanya syiah ini.Beliau sudah nampak ancamannya, maka beliau ambil tindakan menghapuskan etnik syiah yang makin ramai yg imigrasi dari Iran.

Bertepatan dengan hadis nabi yang diriwayatkan dari Saidina Ali, nabi kata kalau jumpa golongan Rafidhah ini, maka bunuhlah mereka. Jadi nabi pesan suruh bunuh sebab nabi tahu mereka akan bawa kerosakan. Akhirnya terbukti sekarang kebangsatan syiah di Syria, Lubnan dan Iraq. Iraq diperangi kerana Saddam "diktator ygzalim", siap…

Video Suara Ketua Pemuda UMNO...Semasa Berkempen

Image

Anwar Terdesak Mahu Jumpa Najib - Khairy

Image
KUALA LUMPUR 30 Ogos - Hasrat Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengadakan sesi dialog bersama Barisan Nasional (BN) setelah kebanyakan petisyen Pilihanraya Umum ke-13 (PRU13) pembangkang kalah disifatkan tindakan terdesak.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata  hasrat Anwar untuk berdialog itu sebagai tidak ikhlas Anwar dan sudah kehilangan modal politik setelah rakyat dilihat menerima keputusan PRU13 dengan baik malah kebanyakkan keputusan mahkamah turut memihak kepada BN sekaligus membuktikan ketelusan nyata dalam sistem pilihanraya negara.

"Apabila beliau (Anwar Ibrahim) terdesak, tiada modal sedangkan rakyat terima keputusan (pilihanraya). Jangan cuba menampakkan kononnya beliau nak menyatu padukan negara.

"Beliau masih degil buat demonstrasi, pertikai keputusan PRU13 di media dan pentas antarabangsa. Kita mesti ikhlas jika mahu berdialog dan saya tidak nampak keikhlasan itu di pihak Anwar Ibrahim," katanya.

Beliau berkata demikia…

Tahniah Zahid! Di atas Keberanian Gempur Kongsi Gelap

Image
Rungutan mengenai peningkatan jenayah telah lama kita dengar iaitu sebelum terhapusnya Akta EO dan ISA lagi. Kes-kes ragut terjadi hampir setiap hari di mana ia pantas dijadikan modal politik untuk pembangkang menyerang kerajaan dan memburuk-burukkan pihak polis.

Dari situ, pembangkang membina persepsi seolah-olah polis Malaysia lembab, korup dan bodoh. Pantang ada kesempatan, pembangkang pasti akan mempolitikkan kes-kes jenayah.

Namun, pelik sekali apabila dalam kita merasa bimbang akibat kes jenayah yang meningkat, pembangkang turut mendesak agar Akta-akta tertentu yang digunakan untuk membendung jenayah dihapuskan. Dengan desakan berterusan, pembangkang akhirnya mendapat apa yang mereka idamkan iaitu lebih 2000 tahanan Simpang Renggam dibebaskan apabila Akta pencegahan dihapuskan.

Hampir dalam kadar segera iaitu sejurus mereka ini dibebaskan, jenayah bunuh yang melibatkan bekas tahanan tersebut pun berlaku. Sejak dari itu, jenayah bunuh, sama ada menggunakan senjata tajam atau tem…

Pemilihan Semula CEC.. DAP Sah Pinggirkan Perwakilan India Sekali Lagi..

Image
Pemilihan semula CEC DAP yang akan diadakan bulan depan kemungkinan besar akan mengulangi ketidakadilan yang berlaku dalam pemilihan sebelum ini.

Dalam pemilihan awal, DAP telah menyalahkan program komputer kerana tersalah kira undi. Namun, dalam kiraan kali kedua yang berlangsung dua minggu selepas itu telah menunjukkan perbezaan jumlah undi yang tidak masuk akal bagi beberapa individu. Selain itu, DAP juga didapati telah dengan sengaja meminggirkan 753 perwakilan India dari senarai perwakilan yang berhak mengundi.

Akibatnya, ramai yang tidak berpuas hati dan membawa perkara ini ke ROS yang kemudiannya mengarahkan pemilihan semula diadakan.

Walaubagaimanapun, lama sebelum tarikh pemilihan semula yang dijadualkan pada bulan September ini, rungutan telah mula kedengaran. Khabarnya, pada Ahad lepas, DAP telah mengadakan sessi dialog khas pemilihan semula dengan para perwakilan di Seremban, Negeri Sembilan.

Sebelum ini, tidak pernah ada sessi dialog semata-mata untuk menghadapi pemiliha…

Yusof Haslam Tetap Saman Dalang Cetak Rompak 'KL Gangster 2'

Image
KUALA LUMPUR: Produser filem KL Gangster 2 Datuk Yusof Haslam bertekad untuk mengambil tindakan mahkamah ke atas individu yang terlibat melakukan cetak rompak dan menyebarkan filem itu di laman muat naik Internet sebelum ia ditayangkan di pawagam pada 3 Oktober depan.

Yusof berkata, pihaknya sedang mengumpul bukti untuk diserahkan kepada pihak polis selepas membuat laporan di Balai Polis Taman Melawati dekat sini pada Rabu lalu.

“Pihak kami sedang mengumpul bukti dan setakat ini sudah ada beberapa petunjuk tentang dalang tersebut namun kami tidak menuduh secara melulu, biar pihak berkuasa menjalankan siasatan mereka," katanya kepada pemberita dalam sidang media berhubung isu itu di Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas) di sini pada Jumaat.

Pada Rabu lalu, Yusof dan anaknya yang juga pengarah filem berkenaan iaitu Syamsul melahirkan perasaan marah apabila lebih 70 peratus hasil filem berkenaan telah disebarkan di laman Internet sehingga ia boleh dimuat naik oleh peminat.

Lan…

Gambar.... Polis Diraja Malaysia (PDRM) telah mendedahkan logo-logo kumpulan kongsi gelap

Image
Gambar Tatoo Geng 08

                                                     Gambar Tatoo Geng 18

                       Kesan hirisantangan sebagai tanda menjadi ahli kekal dan logo Geng 36

                                                   Gambar tatoo Ketua Double 7 (77)

“MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!!”

Image
Selamat menyambut hari kemerdekaan kali ke-56 kepada seluruh rakyat Malaysia dan juga barisan pemimpin negara yang berjaya menjadikan negara kita cemerlang, gemilang dan terbilang..Ingatilah juga para pemimpin terdahulu dan pejuang-pejuang yang berkorban nyawa menuntut kemerdekaan.Marilah kita sama-sama mengekalkan kemerdekaan ini agar ia sentiasa berada dalam tangan kita buat selama-lamanya..Janganlah kita leka dan alpa di atas kesenangan dan kemewahan yang ada sekarang kerana kelak ia akan membuatkan kita tenggelam di telan semua itu dan akhirnya negara kita tergadai..

JANGAN!JANGAN BIARKAN IA BERLAKU!!

Bersama kita bersama Perdana Menteri ke ambang pembangunan menyeluruh rakyat berpendapatan tinggi 2020

Selamat Hari Merdeka ke-56 Malaysiaku Berdaulat: Tanah Tumpahnya Darahku

"Sudah Masa Saya Berundur" - Ku Li

Image
GUA MUSANG 30 Ogos -  Ketua Umno Bahagian Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah berkata sudah sampai masanya beliau berundur sebagai ketua bahagian setelah hampir 50 tahun berkhidmat kepada masyarakat di sini.

"Sudah sampai masanya untuk saya berundur dan carilah pemimpin baharu yang lebih jujur dan adil dalam memberi khidmat kepada rakyat," katanya
Ahli Parlimen Gua Musang itu berkata keputusannya untuk tidak lagi bertanding pada pilihan raya umum (PRU) akan datang juga adalah untuk memberi laluan kepada pemimpin muda yang lebih layak.

PRU-13 lalu adalah yang terakhir baginya tetapi beliau masih meneruskan khidmat kepada penduduk di kawasan itu sehingga ada pemimpin baharu yang dapat menggantikannya.

"Saya diminta untuk terus menerajui Umno bahagian ini dan terserahlah kepada ahli Umno bahagian itu (selepas ini) untuk menentukan siapa pemimpin yang paling layak memikul tanggungjawab berkenaan kerana ramai yang layak dipilih," katanya kepada pemberita selepas majlis…

ABBY KANTOI DALAM TWITTERNYA FITNAH ANAK SENDIRI

Image
Umum tahu tidak lama lagi rakyat Malaysia akan menyambut ulangtahun kemerdekaan yang ke-56. Justeru itu, pasti ramai yang sudah sedia maklum apakah erti sebenar kemerdekaan dan mengapakah rakyat Malaysia menyambut 31 Ogos pada setiap tahun.

Namun begitu, menerusi laman sosial milik Abby Abadi, bekas pelakon drama Gerak Khas tersebut dilihat telah memuat naik sebuah status yang dirasakan tidak wajar, di mana anaknya, Dania telah mempersoalkan adakah Hari Kemerdekaan sama seperti Hari Umno mahupun Barisan Nasional?

Susulan daripada status tersebut, Abby telah dikritik hebat oleh segelintir pengikutnya di laman sosial, sehingga ada yang melemparkan kata-kata kesat terhadap dia dan anaknya itu.