MP DAP Jelutong sudah berani cakap 'kepala bapak' di Parlimen...Memang Biadap Betul

Kebiadapan ahli Parlimen DAP Jelutong, RSN Rayer ketika persidangan Dewan Rakyat semakin menjadi-jadi sehingga berani menyebut ‘kepala bapak’.

Rayer ketika mencelah penggulungan Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Mohd. Azis Jamman, pada Selasa telah menujukan perkataan ‘kepala bapak’ kepada kalangan Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN).

Kebiadapannya itu telah membangkitkan kemarahan mereka.

Antara yang bangkit membidas Rayer adalah Ahli Parlimen BN Padang Terap, Datuk Seri Mahdzir Khalid dan Ahli Parlimen BN Tanjong Karang, Tan Sri Noh Omar.

Keadaan sedikit tegang di antara ketiga-tiga ahli Parlimen tersebut kerana Rayer berkeras untuk tidak menarik balik perkataan tidak senonoh itu.

Ini memaksa Timbalan Speaker Nga Kor Ming.untuk campur tangan dengan membuat arahan supaya Rayer menarik balik kata-katanya .

Beliau juga beri amaran supaya tidak lagi menggunakan perkataan tidak senonoh di dalam sidang Dewan Rakyat.

“Yang dibangkitkan oleh YB Padang Terap adalah tentang kata-kata. Dan saya menghalusi perdebatan YB Jelutong. Tetapi perkataan yang ditutur yang kurang sopan itu saya minta perkataan kepala bapak itu ditarik balik.

“Yang saya buat ruling di mana YB Jelutong, mana-mana perkataan yang diturutkan tidak senonoh dengan kemuliaan Dewan ini wajib kita elakkan. Hari ini saya maafkan, jangan ulang lagi. Jangan paksa saya guna kuasa saya di bawah perkara 44,” ujar Nga.

Comments

Unknown said…
To me it's not a big dial because bn been doing this for the fast 60 years
pakculudibrunei said…
Assalamualaikum Salam sejahtera untuk kita semua,
Sengaja ingin menulis sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang kesulitan masalah keuangan
Awal mula saya mengamalkan Pesugihan Tanpa Tumbal karena usaha saya bangkrut dan saya menanggung hutang sebesar 1M saya stres hampir bunuh diri tidak tau harus bagaimana agar bisa melunasi hutang saya, saya coba buka-buka internet dan saya bertemu dengan MBAH SORE, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 3 hari saya berpikir, saya akhirnya bergabung dan menghubungi MBAH SORE kata pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan penarikan uang gaib 5Milyar dengan tumbal hewan, Semua petunjuk saya ikuti dan hanya 1 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah akhirnya 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya semua hutang saya lunas dan sisanya buat modal usaha. sekarang rumah sudah punya dan mobil pun sudah ada. Maka dari itu, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya sering
menyarankan untuk menghubungi MBAH SORE di 085-256-133-981 - situsnya agar di berikan arahan. Jarak jauh juga bisa, saya sendiri dulu hanya berkonsultasi jarak jauh. Alhamdulillah, hasilnya sama baik, jika ingin seperti saya coba hubungi MBAH SORE pasti akan men bantu anda - atau silahkan KLIK DISINI Terima kasih. PENGAKUAN SAYA BERSAMA KELUARGAKU INI BUKAN CERITA ATAU PUN REKAYASA BENER-BENER TERBUKTI, MBAH JUGA MEMBANTU DALAM MASALAH ANGKA TOGEL 3D 4D 5D 6D 7D

Popular posts from this blog

'Saya Tak Boleh Hidup di Malaysia Jika Hudud Dilaksanakan' - Marina Mahathir

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL