Mahathir Terdesak Hingga Ganggu Taklimat RUU Antiberita Palsu...Malulah Sikap Madey Pura Pura Buat Tidak Tahu

Pada sesi taklimat Rang Undang-Undang (RUU) Antiberita Tidak Benar di Parlimen semalam,tindakan beberapa anggota parlimen pembangkang yang meninggalkan taklimat sebelum ia berakhir jelas menunjukkan keadaan pembangkang yang terdesak.

Pagoh keluar, Lembah Pantai keluar, Tun M pun keluar sebelum habis (sesi taklimat).

Kehadiran bekas perdana menteri, Mahathir itu tanpa diundang dalam perbincangan seolah menganggu taklimat RUU tersebut.Adakah Mahathir lupa dia bukan ahli parlimen lagi?

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said itu berkata sesi taklimat perundangan selama sejam itu telah diadakan secara tertutup antara beliau dengan anggota-anggota Parlimen pembangkang di Bangunan Parlimen pada tengah hari tadi dan tidak mengundang bekas perdana menteri itu.

Memetik sumber, beliau juga mendakwa bahawa Tun Dr Mahathir telah digunakan oleh pembangkang untuk kepentingan politik mereka apabila bekas perdana menteri itu dibawa menyertai sesi taklimat Rang Undang-Undang (RUU) Antiberita Tidak Benar di Parlimen kononya taktik hendak menakutkan-nakutkan.

Apa yang dikatakan oleh Azalina, kerajaan kini adalah lebih terbuka kerana sedia mengadakan dialog dan taklimat dengan pembangkang ketika hendak menggubal sesuatu undang-undang berbanding semasa pemerintahan Dr Mahathir yang tidak pernah diadakan sesi sedemikian bersama blok tersebut.

Sekurang-kurangnya Azalina berdialog untuk kepentingan awam supaya sebagai wakil rakyat, mereka juga boleh bersuara dan menyatakan pandangan tentang perundangan tersebut.

Malangnya, dalam perbincangan tersebut pembangkang dikatakan bukan menyuarakan dari sudut undang-undang malah mereka hanya memberikan pandangan dari sudut politik.

Jika dilihat, tindakan mereka(pembangkang) tidak mahu meneruskan perbincangan sebelum taklimat habis seolah-olah sudah menunjukkan mereka menolak Rang Undang-undang tersebut.

Adakah kerana senjata mereka di saat akhir adalah menyebarkan berita fitnah?

Adakah mereka khuatir sekiranya tidak dapat menggunakan pendekatan itu untuk berkempen pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14)?

Nampaknya, Dr Mahathir telah diguna oleh pembangkang untuk memenuhi agenda politik mereka dan menunjukkan pembangkang sudah terdesak.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana