KETAKUTAN PAKATAN HARAPAN KE ATAS PERTAMBAHAN KERUSI MAJORITI MELAYU BUKTIKAN TSUNAMI MELAYU TUN DR MAHATHIR TIDAK WUJUD


Sungguh melucukan sekali mendengar hujahan Pengarah Pilihan Raya Kebangsaan DAP merangkap Ahli Parlimen Serdang, Dr Ong Kian Ming, yang menentang kuat persempadanan semula kawasan pilihan raya yang dibentangkan di Dewan Rakyat hari ini.

Asas yang beliau gunakan untuk berbuat demikian, dan untuk mencabar Ahli-Ahli Parlimen dari MCA, MIC dan GERAKAN supaya turut menentang persempadanan semula kawasan pilihan raya ini, adalah kerana ia akan mengubah beberapa kerusi Parlimen yang sebelumnya adalah kawasan campuran menjadi kawasan majoriti Melayu.

Empat contoh yang beliau berikan ialah kerusi P74 Lumut yang kini memiliki 71% pengundi Melayu berbanding 51% sebelumnya, kerusi P107 Sungai Buloh (sebelumnya P107 Subang) yang kini memiliki 64% pengundi Melayu berbanding 47% sebelumnya, kerusi P109 Kapar yang kini memiliki 69% pengundi Melayu berbanding 51% sebelumnya, dan kerusi P124 Bandar Tun Razak yang kini memiliki 58% pengundi Melayu berbanding 53% sebelumnya.

Bukankah sebelum ini para pemimpin Pakatan Harapan, termasuklah Pengarah Pendidikan Politik Kebangsaan DAP merangkap Ahli Parlimen Kluang, Liew Chin Tong, Presiden AMANAH, Mohamad Sabu, dan Ketua Setiausaha Pakatan Harapan dari PKR, Datuk Saifuddin Abdullah, sendiri yang giat mewarwarkan kononnya tsunami Melayu yang dibawa oleh Tun Dr Mahathir akan memenangkan Pakatan Harapan dalam PRU 14?

Kalau sudah pasti yang tsunami Melayu yang dibawa oleh Tun Dr Mahathir akan memenangkan Pakatan Harapan dalam PRU 14 kenapa pula perlu takut dengan pertambahan kerusi majoriti Melayu dan kenapa pula perlu diheret Tun Dr Mahathir turun berdemo bagi menentang persempadanan semula kawasan pilihan raya pagi tadi?

Atau apakah para pemimpin Pakatan Harapan ini sekadar sembang saja lebat untuk menipu rakyat kononnya Pakatan Harapan boleh menang dalam PRU 14 sedangkan mereka sendiri sebenarnya tahu tsunami Melayu ini tidak wujud?

Lebih melucukan ialah bila Ahli Parlimen Tanjung Karang, Tan Sri Noh Omar, bangun menegur Dr Ong Kian Ming kerana sekadar membaca teks ucapan yang disediakan lebih awal sahaja dengan berkata “baca macam budak sekolah aje”.

Dr. Kamarul Yusoff

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana