SALLEH: DI BAWAH NAJIB, UMNO ‘DIJENAMAKAN SEMULA’, BERSEDIA UNTUK MENDENGAR

Free Malaysia Today, 14 Februari 2018

KUALA LUMPUR: Menteri Komunikasi dan Multimedia, Salleh Said Keruak memuji Perdana Menteri Najib Razak kerana “menjenamakan semula” Umno, dengan berkata parti itu telah mendapat sokongan rakyat kerana kesediaan para pemimpinnya untuk mendengar suara mereka.

Najib juga telah memastikan Umno bebas dari ultra-nasionalisme dan komunalisme.

“Sebagai arkitek politik yang cemerlang, Najib menjenamakan semula Umno bukan hanya secara kosmetik tetapi dari segi nilai, amalan, pemikiran lateral dan budaya sisi.

“Harus disedari bahawa Umno disukai bukan kerana retoriknya tetapi kerana pemimpinnya sentiasa bersedia untuk mendengar suara rakyat,” katanya dalam catatan blognya malam tadi.

Beliau berkata Umno sebelum ini dilihat sebagai elitis, komunalis, konservatif, ultra-nasionalis, dan autokratik, dan mementingkan puak dan politik wang.

Ramai penganalisis politik meramalkan bahawa Umno dan Barisan Nasional akan kehilangan kuasa mereka, sama seperti nasib LDP di Jepun, Kuomintang di Taiwan, Golkar di Indonesia dan Kongres di India, katanya.

“Tetapi itu adalah Umno yang lama, yang dicipta oleh Tun (Dr) Mahathir (Mohamad) mengikut pemikirannya dan gaya kepimpinannya.

“Warisan Mahathir begitu besar sehinggakan ‘Mahathirisme’ diingati kerana ‘kerajaan tahu semua’, yang tidak lagi relevan dengan politik kontemporari,” katanya.

Beliau membantah dakwaan oleh beberapa orang bahawa pelantikan Najib sebagai perdana menteri akan “membawa kembali Mahathirisme”.

“Jelas sekali tuntutan itu tidak berasas. Bagi Najib, era ‘kerajaan tahu apa yang terbaik’ sudah berakhir. Malah, Najib telah memperkenalkan transformasi politik dengan memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri dan meminda undang-undang yang menyekat hak rakyat.

“Beliau juga menjaga kesejahteraan semua kaum, tanpa menjadi komunalis. Dengan transformasi ini, jelas bahawa Umno di bawah kepimpinan Najib adalah parti yang benar-benar menegakkan prinsip kedaulatan rakyat,” katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana