PH banyak kepala... parti kelam kabut dakwa PAS

PAS menyifatkan Pakatan Harapan (PH) tidak mempunyai ‘harapan’ selepas dibelenggu banyak masalah terutama soal agihan kerusi untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

Pengarah Institut Strategi PAS Pusat, Datuk Dr. Khairuddin Aman Razali juga percaya proses agih kerusi sesama empat parti komponen PH tidak dapat diselesaikan secara 'sebulat suara'.

“Pakatan Harapan ini parti kelam-kabut, mereka tidak boleh bersatu dengan satu kepala. Terdapan lima atau enam kepala dalam gabungan tersebut.

“Situasi itu jelas memperlihatkan mereka bukan harapan kepada rakyat, tetapi tidak ada harapan sebenarnya. Dalam konteks politik ini, kita memerlukan kestabilan dan kestabilan itu hanya melalui seorang ketua,” katanya ketika ditemui selepas majlis dialog rakyat ‘Anda Tanya, PAS Jawab’di Bangunan Koperasi, Medan Syed Alwi, Ahad.

Selain Selangor, beberapa negeri seperti Negeri Sembilan, Perlis dan berapa buah negeri lain juga mengalami masalah sama.

Sementara itu, PAS Perlis percaya PAN bukan saingan sebenar mereka dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) memandangkan parti serpihan itu langsung tidak mempunyai kekuatan khususnya di peringkat akar umbi.

Pesuruhjaya PAS negeri, Mohd. Shukri Ramli berkata, seperti biasa, ancaman sebenar bagi parti itu di Perlis hanyalah Barisan Nasional (BN).

Katanya, PAN yang hanya mempunyai ahli seramai 404 ahli di negeri ini tidak akan mampu menggugat PAS.

"Jumlah ahli PAS di negeri ini yang beralih arah kepada PAN tidak sampai satu peratus malah ramai dalam kalangan mereka sudah kembali kepada Pas. Jadi saya lihat, saingan utama PAS di Perlis ini hanyalah BN," katanya.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sanglang berkata, PAS akan bertanding di semua kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) di negeri ini pada pilihan raya nanti.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana