“Pembangkang Mahu Retak Hubungan Malaysia-China”

TEGUH… Datuk Seri Najib Razak berkata Barisan Nasional (BN) pimpinannya akan pertahan negara daripada ancaman pembangkang yang cuba merosakkan hubungan Malaysia dengan China.
Perdana Menteri berkata BN juga tidak akan membenarkan pakatan pembangkang untuk bertindak membatalkan semua kontrak perdagangan pelaburan yang dimeterai antara kerajaan Malaysia dengan China selama ini.

“Kita kecewa ada pembangkang cuba mengelirukan kita dengan sebar berita fitnah kepada rakyat. Sebab itu, kita perlu jamin apa diwarisi ini berterusan diperkasakan kerana dengan adanya kestabilan, rakyat akan makmur,

“(Konon) rakyat China yang beli kondominium di Forest City, Johor; Taman Perindustrian Malaysia-China Kuantan di Pahang dapat jadi warganegara (Malaysia). Ini semua tuduhan memecah belah hubungan China dan Malaysia.

“Bekas pemimpin kita itu juga berhasrat menamatkan kontrak dengan China,” kata Najib tanpa menamakan tokoh tersebut namun dapat difahami merujuk tohmahan Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Beliau yang juga Pengerusi BN dan Presiden UMNO berucap demikian pada Majlis Rumah Terbuka Tahun Baharu Cina 2018 anjuran Gabungan Pertubuhan Cina Malaysia (Huazong), di Serdang dekat ibu negara hari ini.

Hadir sama ialah isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor serta Presiden Huazong, Tan Sri Pheng Yin Huah; Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai dan Presiden Parti Gerakan, Datuk Seri Mah Siew Keong.

Najib ketika berucap berkata, kerajaan mengamalkan dasar yang adil serta inklusif melalui Program Transformasi Ekonomi (ETP) dan Dasar Transformasi Negara bagi menentukan Malaysia terus berjaya dan rakyatnya makmur.

Ujar beliau lagi, pihak kerajaan sentiasa sedar bahawa setiap masyarakat di negara ini mempunyai keutamaan masing-masing dan masyarakat Cina mahu hidup dalam sebuah negara yang aman, harmoni dan stabil.

“Saya percaya sebagai kerajaan dipimpin BN, kita telah bawa aspirasi ini sejak merdeka sehingga kini. Hubungan antara masyarakat pelbagai kaum terus menjadi aset sistem politik dan gaya hidup di Malaysia,” tegas Najib.

Huazong yang disertai semua Dewan Perhimpunan Cina setiap negeri di Malaysia memperjuangkan sosio-ekonomi, budaya, pendidikan dan kebajikan rakyat berketurunan Cina di negara ini.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana