Lagi satu tanda keyakinan pelabur kepada Malaysia...

Walaupun ada bekas pemimpin negara yang dakwa Malaysia nak bangkrup... tapi realiti di 'ground' berbeza dengan kebencian yang disemai terhadap kerajaan oleh beberapa bekas pemimpin.

Ekonomi Malaysia terus teguh dan pelabur asing berlumpa-lumba untuk membuat pelaburan jangka masa panjang.

Pagi Isnin Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyaksikan majlis pemeteraian perjanjian di antara Naza Group dengan Groupe PSA.

Naza akan menjadi rakan kongsi Groupe PSA dari Perancis untuk mengeluar (memasang) kereta  Citeron dan Peugeot untuk pasaran ASEAN.

Menurut Najib, kerajaan cuba membantu rakyat dengan mengembangkan ekonomi serta membuka lebih banyak peluang pekerjaan apabila mengundang banyak syarikat asing ke negara ini.

Tetapi malangnya kata beliau tindakan itu sering disalah anggap oleh pembangkang yang cuba memesongkan fikiran rakyat dengan mengatakan kerajaan mahu menjual negara kepada orang luar.

“Saya pasti kerjasama di antara Naza Group dengan Groupe PSA dari Perancis akan mencipta satu lagi kisah kejayaan yang akan memberi manfaat besar kepada kedua-dua negara.

“Ini kerana kerjasama sebegini akan membuka lebih banyak peluang pekerjaan, menerajui pemindahan “know-how”, meningkatkan kepakaran, keberkesanan dan bakat yang akan meningkatkan taraf hidup dan pendapatan rakyat.

“Tetapi anda tidak akan mendengar semua ini daripada pembangkang. Setiap kali ada syarikat asing mahu datang ke Malaysia, mereka akan mendakwa kerajaan mahu menjual negara sedangkan kami tidak pernah berbuat demikian. Mereka cuba mengelirukan rakyat.

“Kami hanya mahu cuba membantu dan rakyat membangunkan negara,” katanya.

Menurut Najib, kerjasama antara Naza Group dengan Groupe PSA itu akan menghasilkan transformasi positif kepada industri automotif negara.

Groupe PSA adalah pengeluar kereta kedua terbesar Eropah dan mempunyai operasi di 160 negara di seluruh dunia serta memiliki 170,000 pekerja.

Tambah Najib, kerjasama-kerjasama sebegini telah banyak membantu rakyat serta menyumbang kepada kerajaan negara di bawah Program Transformasi Ekonomi yang dilancarkan pada 2011.

“Ini berbeza dengan pembangkang yang hanya tahu memberi janji palsu dan tidak berani untuk berpegang pada pendirian.

“Mereka tidak tahu bagaimana mahu menggantikan kutipan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) tahun lalu sebanyak RM44 bilion, contohnya.

“Jika ikut rancangan mereka, penarafan kredit negara pasti akan jatuh, kos pinjaman akan meningkat dan Malaysia akan kehilangan daya tarikan sebagai destinasi pelaburan langsung asing.

“Ini seterusnya menyebabkan rakyat biasa akan menderita,” katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana