VIDEO : KONVENSYEN PAKATAN HARAPAN NEGERI SEMBILAN BERGADUH SATU DEWAN

Konvensyen Pakatan Harapan (PH) Negeri Sembilan hari ini kecoh selepas sekumpulan ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) membantah pembahagian kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) negeri ini.

Kira-kira 40 ahli tersebut menimbulkan kekecohan dengan membuat bising pada penghujung ucapan Presiden pakatan itu, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dalam konvensyen yang berlangsung di sebuah hotel di sini.

Mereka melaungkan perkataan ‘boikot’, ‘mana hak kami’ dan ‘tak adil’ ekoran tidak puas hati kerana PPBM mendapat hanya enam kerusi DUN di negeri ini.

Terdahulu dalam konvensyen itu, Ketua Setiausaha PH, Datuk Saifuddin Abdullah mengumumkan PKR akan bertanding di 12 kerusi, DAP (11), PAN (tujuh) dan PPBM (enam).

Kekecohan berlarutan apabila kumpulan itu berarak ke pentas utama yang menempatkan beberapa pemimpin utama pembangkang antaranya Timbalan Presiden PPBM, Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir; Presiden PAN, Mohamad Sabu dan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.

Bagaimanapun, mereka kemudian ditenangkan oleh Mukhriz yang membuat penjelasan mengenai formula pembahagian kerusi pakatan dan meminta mereka menerima keputusan yang dibuat. – UTUSAN ONLINE

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana