MALU-MALU PUN, TETAP JADI RAKYAT MALAYSIA JUGA

BARU-BARU ini dilaporkan dalam media bahawa Mukhriz menjual saham dalam sebuah syarikatnya. Gamaknya berjuta ringgit diperolehi dari penjualan tersebut. Tapi nak disebutkan, penjualan itu dan syarikat itu berdaftar di Malaysia, bukan di Brunei.

Maksudnya, walaupun sudah menjadi pembangkang, Mukhriz masih kaya raya dan duitnya tidak berkurang. Cuba duduk negara lain tengok kalau dapat peluang macam ini? Zaman bapak dia jadi Perdana Menteri dulu, orang politik kaya yang asal menyokong kerajaan macam dia ni, akan jual saham siap-siap, baru isytihar sokong pembangkang.

Tapi sebab ini zaman Datuk Seri Najib Tun Razak jadi Perdana Menteri ni, itu tidak berlaku. Dia tu sendiri kalau tak dipecat, tak malu kekal ahli UMNO walaupun mengutuk Presiden parti secara terang-terangan bersama pembangkang.

Kita rakyat tak perlu terkejut dengan pengakuan bahawa Mukhriz malu mengaku jadi rakyat Malaysia semasa di luar negara. Modus operandi Mahathir dan parti bunganya ialah memburukkan negara sendiri dengan isu 1MDB ini walaupun sehingga sekarang, Mahathir gagal membuktikan sepuluh sen pun duit syarikat itu yang hilang.

Rakyat sepatutnya menolak pemimpin macam ini kerana demi politik, tergamak malu mengaku rakyat negara sendiri.

Isu 1MDB ini tidak akan ke mana kalau orang-orang Mahathir sendiri macam Mathias dan Khairudin tidak pergi merata negara dalam dunia membuat aduan mengenainya, termasuk di USA sana. Ia adalah Mahathir sebenarnya yang memalukan negara sendiri, dituduhnya 1MDB. – MYKMU

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana