Mahathir Gila Talak, Masih Rasa Diri Dia PM....Tak Sedar Diri Lah tu

RUPA-rupanya langkah Tun Dr Mahathir Mohamad meletak jawatan sebagai perdana menteri dahulu hanya satu sandiwara. Mungkin beliau tidak menyangka yang tindakan tersebut mengakibatkan beliau kehilangan jawatan tersebut.

Kini Mahathir bagaikan orang gila talak apabila bersungguh-sungguh mahu merampas semula jawatan perdana menteri dari Datuk Seri Najib Tun Razak walaupun terpaksa bersekongkol dengan musuh tradisi beliau DAP.

Bagi Mahathir hidup hanya bermakna sekiranya beliau menjadi PM. Apa sahaja perkara yang berlaku disekeliling beliau haruslah berkisar mengenai jawatan PM semata-mata.

Mahathir dilihat sangat berpuas hati walaupun hanya dicalonkan sebagai PM pilihan pakatan harapan diketuai DAP. Malah isteri beliau Tun Dr Siti Hasmah turut menitiskan air mata. Beliau tahu betapa bermaknanya jawatan PM kepada suami beliau. Desas desus bertiup kencang mengatakan Mahathir melobi satu bilion ringgit hanya untuk dicalonkan.

Tindakan Mahathir ini dilihat umpama seorang yang gila talak. Setelah beliau meletakkan jawatan sebagai PM, kini jawatan tersebut pula yang dikejar-kejarnya.

Ramai pihak juga berpendapat disebabkan Mahathir memegang kuasa “lama sangat” sebagai PM maka sehingga hari ini beliau masih menganggap dirinya tetap perdana menteri.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menghadapi cabaran hebat untuk membetulkan segala kesilapan yang dilakukan oleh Mahathir. Dan dalam masa yang sama PM merancang dan melaksanakan idea dan program terbaik untuk rakyat secara bijak dan saksama.

Hasilnya ekonomi negara mengukuh sehingga diiktiraf oleh badan-badan penarafan dunia yang berkelibar dan berwibawa. Malahan rakyat mampu hidup dengan lebih selesa dan menikmati kemewahan dengan melancong ke luar negara disamping mampu memiliki harta yang lebih banyak.

Oleh itu, adalah mustahil rakyat akan memilih semula Mahathir sebagai PM. Mereka tidak mahu lagi hidup tertekan seperti ketika era pentadbiran Mahathir selama 22 tahun. Rakyat sudah semakin bijak.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana