AKHIRNYA IBRAHIM ALI BERITAHU KENAPA DIA TAK IKUT DR MAHATHIR

Walaupun terhutang budi dengan Tun Dr. Mahathir Mohamad, Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Dr. Ibrahim Ali enggan menggadaikan prinsipnya untuk bersama dengan bekas Perdana Menteri itu yang kini menganggotai Pakatan Harapan yang diketuai oleh DAP.

Menurut Ibrahim, sewaktu Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) mahu ditubuhkan, Dr. Mahathir sendiri mempelawannya menyertai PPBM atas alasan beliau selalu menyokong segala aktiviti dan perjuangan Perkasa.

Namun jelas beliau, hanya disebabkan PPBM menyertai Pakatan Harapan yang diketuai DAP, dirinya terus menolak pelawaan itu kerana sejak dari dahulu tidak menyukai DAP yang mempunyai agenda tersendiri terutamanya dengan konsep Malaysian Malaysia yang begitu tidak disenangi oleh orang Melayu.

“Memang betul saya rapat dengan Dr. Mahathir kerana begitu banyak jasa beliau kepada saya. Saya juga befikir panjang mengenai perkara ini sehinggalah saya membuat keputusan tidak mahu bersama PPBM kerana parti itu membuat keputusan untuk bersama DAP.

“Dr. Mahathir kawan saya, dan situasi ini agak menyedihkan. Tetapi inilah ujian sejati dan telus yang perlu saya hadapi,” katanya ketika menjadi seorang daripada ahli panel di dalam forum Perjuangan Untuk Semua yang dikendalikan oleh Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa, di sini malam tadi.

Turut menjadi ahli panel ialah bekas Ketua Serikandi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Anina Saadudin.

Forum itu yang turut disiarkan secara langsung di beberapa akaun Facebook termasuk akaun milik Annuar.

Tambah Ibrahim, Dr. Mahathir yang diletakkan sebagai calon Perdana Menteri sementara Pakatan Harapan yang diketuai DAP membuatkan beliau juga terfikir apakah nasib yang bakal menimpa PPBM kerana status sebagai calon sementera adalah sangat singkat untuk melaksanakan segala dasar terutama dalam memelihara nasib orang-orang Melayu. – UTUSAN ONLINE

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana