Ainina akan terus dedah kerakusan Mahathir

Bekas pengasas PPBM, Ainina Saadudin mendedahkan bahawa jawapan kepada dua soalan yang diajukan kepada Tun Dr Mahathir Mohamad menyebabkan beliau meninggalkan parti serpihan UMNO itu.

Pernah mempercayai bulat-bulat amanat Dr Mahathir selama ini, jelas Ainina lagi kerakusan politik pemimpin veteran itu menjadi doktrin pemikiran beliau iaitu Datuk Seri Najib Tun Razak perlu melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri untuk melihat perkara yang lebih baik untuk negara.

“Ketika itu saya tanya kenapa kita perlu ada parti baru untuk orang Melayu, Tun Mahathir kata sebab kita tak ada platform untuk bercakap, jadi perjuangan harus bermula untuk menjatuhkan UMNO terlebih dahulu. UMNO telah rosak dari akar umbi ke pucuk, jadi perlu ada parti baru untuk gantikan UMNO.

“Saya tanya lagi, kenapa perlu kita bekerjasama dengan DAP? Jawapan Tun, kita perlu bekerjasama kerana undi Cina penting. Selama ini saya benci DAP, DAP musuh orang Melayu, itu yang Tun Mahathir ajar kepada saya tapi hari ini Tun Mahathir kata tak apa, bila PPBM masuk dalam PH, maka kita akan jadi dominan seperti UMNO dalam BN,” katanya.

Jelas Ainina,Tun Mahathir didakwa sangat yakin dengan beranggapan bahawa DAP, PKR dan PAN akan tunduk kepada PPBM supaya orang Melayu akan terus berkuasa.

Maka sebab itu Aina bersetuju untuk menjadi salah seorang pengasas PPBM ketika itu.

Bagaimanapun persoalan terus timbul mengapa jumlah keahlian PPBM tidak ramai sehinggakan hanya 100,000 ahli sahaja yang menyertai parti itu.

“Saya terus mengkaji dan saya fikir macam mana PH nak bagi kerusi dan tempat untuk PPBM sedangkan jumlah keahlian pun tak ramai?

“Dan saya mula terfikir, bila Tan Sri Muhyiddin jadi Presiden, Mukhriz meletakkan orang-orangnya di bahagian dan cawangan. Dia letak semua orang-orang dia, apa sebenarnya yang Mukhriz nak buat?” soalnya lagi.

Oleh sebab itu beliau sudah merasakan yang PPBM sudah tersasar jauh dan Ainina membuat keputusan meninggalkan parti tersebut selepas beliau dipecat daripada jawatan srikandi PPBM melalui ‘whatsapp group’ sahaja.

Pada masa sama, Ainina berharap agar semua pihak menyokong beliau untuk mendedahkan segala kebenaran tentang kerakusan politik Dr Mahathir sejak beliau di bangku sekolah sehingga menjadi antara orang yang bersama dengan bekas perdana menteri itu ketika di dalam PPBM.

“Saya tak nak bersalah kepada bangsa saya sendiri, saya perlu tebus dosa saya kepada orang Melayu kerana memecahbelahkan orang Melayu hari ini, saya bangun keluar dan tebus dosa kepada bangsa saya.

“Di dalam Facebook saya ramai yang mengkritik, ada yang kata saya betina, jalang, sundal..itulah harga yang dibayar kepada saya hari ini dengan apa yang saya telah lakukan dulu.

“Cuma saya harap semua pihak terus menyokong saya dalam memberi kebenaran apa yang berlaku selama dua tahun ini,” katanya dalam sesi dialog Perjuangan 4All, malam Sabtu.

Dalam program itu, beliau bersama dengan Presiden PERKASA, Datuk Ibrahim Ali dan Tan Sri Annuar Musa yang bertindak sebagai moderator.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana