HAPUS TOL: PAKATAN BAGI HARAPAN, NAJIB TUTUP BETUL-BETUL

PAKATAN Harapan Selangor usah gebanglah pasal penutupan tol Sg Rasau dan Batu Tiga yang diumumkan Perdana Menteri dalam pembentangan bajet semalam.  Tidak ada apa yang mereka perjuangkan untuk menutup dua tol legasi Mahathir itu, takde.

Seawal Ogos lagi UMNO Selangor dah terlebih dahulu kemuka permohonan supaya tol di dua kawasan itu ditamatkan dan bajet 2018 semalam adalah jawapan kepada permohonan itu.

Yang penting, apa pun yang didakwa, apa pun yang di’claim’ tetap hakikat yang tidak berubah, ia adalah YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang menutup tol-tol tersebut – bersama 2 buah lagi di beberapa negeri berbeza.

Najib, bukan Azmin, bukan Rodziah atau mana-mana makhluk dalam Pakatan, tapi Najib.

Sudah tentulah penghapusan tol ini nanti akan menggunakan duit rakyat, ini persoalan apa yang Pakatan mau jadikan isu?  Kot Pakatan nak hapuskan tol nanti pun, akan guna duit rakyat juga.  Apa guna duit poket Mahathir ke?  Tua kedekut nak mampus itu tidak akan usik duitnya sendiri.  Sama ada kroni atau duit rakyat, mana-mana satulah – yang nyata bukan duit sendiri.

Tapi bila dibangkitkan persoalan itu (hapus tol guna duit rakyat) – dengan dalam masa yang sama Pakatan pun nak hapus bukan setakat 4 tapi semua tol dalam negara ni (gebangnya), nampak sangat puak itu terkesan dengan keputusan yang dibuat Najib dalam pembentangan Bajet semalam.

Padanlah takde lagi acara mengangkat placard sebaik selesai Najib membentangkan bajet seperti dilihat dalam 2 pembentangan sebelum ini.  Pakatan tahu sendiri tahu apa yang dibuat itu bodoh dan dengan sendiri memberhentikannya.

Good dog!!

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Wajib Baca....8 perkara Lee Kuan Yew akan lakukan jika memerintah Malaysia