AKTIVIS PKR KELIRU TENTANG ISU PTPTN...APA HAL BISING BISING?

Aktivis pelajar Adam Adly masih tidak puas hati dengan pemberian diskaun kepada peminjam PTPTN seperti yang diumumkan PM Najib Razak dalam Bajet 2018 dan meminta pendidikan percuma dilaksanakan.

Tetapi Adam yang pro-Pakatan hanya tahu meminta tetapi tidak pula memberi mekanisma bagaimana pendidikan percuma boleh dibiayai dan dilaksanakan. Dia juga patut bertanya kepada Top Dog Pakatan Tun M, mengapa pembangkang tidak jadi memansuhkan PTPTN dalam Bajet Alternatif mereka.

Dia sepatutnya mengkritik Pakatan kerana telah buat “U turn”, memandangkan mereka beriya-iya mahu mansuhkan PTPTN dalam Bajet Alternatif tahun lepas.

Jika Adam buat sedikit kajian, dia akan tahu kos pendidikan di Malaysia sebenarnya hampir percuma kerana pelajar disediakan bantuan kewangan seperti PTPTN, biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam dan yayasan negeri. Kerajaan juga menanggung 90% yuran pengajian di IPTA sekaligus menjadikan yuran di IPTA terendah di rantau ini.

Rakyat sudah jemu dengan sikap Adam Adly yang tidak ubah sepertu pemimpin Pakatan yang lain yang hanya tahu cakap kosong Pakatan dan sering bertukar pendirian.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana