Mahathir Kena Pertikai Pertambahan Pengundi Di Kawasan DAP

TAHUKAH anda bahawa 38 kawasan parlimen yang dikuasai DAP mengalami pertambahan mendadak pertambahan pengundi berjumlah hampir setengah juta?  Kemenangan luar biasa Teresa Kok dalam Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU13) yang lalu dikatakan juga bertitik tolak dengan penambahan pengundi Cina di kawasan Seputeh.

Namun perkara ini bagaikan tidak memberi kesan kepada Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia(PPBM) Tun Dr Mahathir Mohamad.

Beliau yang juga Pengerusi Pakatan Harapan memilih untuk mempertikaikan peningkatan mendadak jumlah pengundi di kawasan parlimen Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Pekan.

Sebelum itu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mendedahkan yang Mahathir nyaris kalah dalam pilihan raya umum 1999 kerana “insiden mata lebam” Datuk Seri Anwar Ibrahim. Ia berlaku beberapa minggu selepas Mahathir, ketika itu perdana menteri, memecat Anwar sebagai timbalannya.

Anwar selepas itu didakwa atas tuduhan meliwat dan rasuah dan dilihat hadir dengan mata lebam di mahkamah di Kuala Lumpur pada 29 September 1998. Malah Ketua Polis Negara ketika itu Tan Sri Abdul Rahim Noor kemudian dijatuhi hukuman penjara dua tahun kerana menyerang Anwar.

Berbalik kita kepada pertambahan mendadak pengundi di 38 kawasan parlimen yang dikuasai DAP, menurut beberapa portal, pertambahan tersebut selari dengan kehilangan hampir setengah juta pelancung Cina yang melawat negara kita. Mereka ini dikatakan tidak dapat dikenalpasti.

Memandangkan wajah mereka sama 100% dengan bangsa Cina yang memiliki kewarganegaraan Malaysia maka ianya menyulitkan tugas pihak berkuasa bagi menangani isu ini.

Sekiranya benar wujud kaitan diantara pelancung Cina yang hilang dan pertambahan pengundi di kawasan yang dikuasai DAP maka pihak berkuasa perlu lebih tegas dan agresif menangkap pendatang tanpa izin yang dikatakan telah dijadikan pengundi hantu bagi memastikan kemenangan DAP dalam PRU14 nanti.

Rakyat perlu tahu bahawa segala fitnah dan tuduhan yang dilemparkan oleh pembangkang yang diketuai DAP bertujuan untuk menutup perancangan jahat yang telah mereka rancangkan.

Masihkah ingat isu 40,000 rakyat Bangladesh didakwa oleh pembangkang kononnya dijadikan pengundi hantu dalam PRU13 yang lalu. Nampaknya tuduhan tersebut semata-mata untuk menutup hampir setengah juta pengundi hantu yang dibawa dari negara China.

Beberapa tahun yang lalu Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim memberitahu Dewan Negara bahawa kaum Cina paling ramai mendaftar sebagai pengundi manakala kaum Melayu dan bumiputera paling sedikit.

Menurut beliau, kaum Cina masih merupakan golongan paling aktif mendaftar sebagai pengundi apabila lebih 30 peratus daripada kalangan mereka yang berumur 21 tahun ke atas telah mendaftar dengan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) meskipun komposisi kaum itu di Malaysia hanya 23 peratus.

Kaum Melayu dan bumiputera pula adalah yang paling sedikit mendaftar iaitu tidak sampai 50 peratus meskipun komposisi kaum itu sebanyak 67 peratus.

Berdasarkan kesemua fakta-fakta dan andaian di atas, sepatutnya Mahathir perlu mempertikaikan pertambahan mendadak jumlah pengundi Cina di kawasan parlimen yang dikuasai DAP. Beliau tidak sepatutnya mempertikaikan langsung jumlah pengundi Melayu memandangkan di sini negara kita, di sini tanah tumpah darah kita.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana