Syed Saddiq Tahu Serangan DOJ-US Sebelum Dilancarkan

Inilah yang Malaysiakini a.k.a. Suara Anwar Ibrahim laporkan 20 bulan yang lalu pada 4 November 2015:

Syed Saddiq Syed Abdul Rahman beralih dari pahlawan (selepas mengkritik Perdana Menteri Najib Abdul Razak) menjadi sifar (kerana menyerang DAP dan ahli parlimennya Tony Pua) bagi netizen.

Berikutan komen negatif, Syed Saddiq, yang dikenali sebagai pendebat Asia, berkata dia belajar satu pelajaran baru – dia adalah gabungan ‘macai BN (kekurangan)’ dan ‘macai pembangkang’. “Apabila saya mengkritik kerajaan hari ini, saya adalah ‘macai pembangkang’. Apabila saya mengkritik pembangkang hari ini, saya adalah ‘macai BN’, “katanya dalam catatan Facebook.

Walau bagaimanapun, Syed Sadiq menegaskan bahawa dia bukan ‘macai’ untuk mana-mana parti politik. “Jika ada, saya seorang ‘macai Malaysia’. Tidak ada yang dapat membeli jiwaku, “tambahnya. Beliau juga menegaskan bahawa tiada parti politik yang sempurna dan tidak sepatutnya salah seorang daripada mereka bebas daripada pengawasan awam.

Syed Saddiq bertemu Mahathir dan Daim untuk membincangkan pengumuman AS-DoJ 15 Jun 2017 lama sebelum ia berlaku

Itu adalah 20 bulan yang lalu pada November 2015, sebulan sebelum Tun Dr Mahathir Mohamad sepatutnya menggulingkan Perdana Menteri Najib Tun Razak semasa perhimpunan tahunan Umno pada bulan Disember. Perkara tersebut tidak berlaku, dan sejak itu Mahathir telah mewujudkan partinya sendiri, PPBM a.k.a Pribumi, dan Syed Saddiq telah menyertai Mahathir sebagai jurucakap ketua parti.

Dan hari ini Syed Saddiq tidak lagi bertoleransi dengan ucapan dan kritikan bebas. Dia telah menyerang semua orang yang mengkritik parti itu dan telah meminta ‘pengkhianat’ tersebut meletakkan jawatan. Dan dia berada dalam lingkungan dalaman di belakang pengumuman Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (US-DoJ) 15 Jun 2017.

Sama ada Syed Saddiq adalah seorang yang mulia dan terhormat apabila dia bermula dua tahun yang lalu dan sejak itu berubah, atau sama ada ia hanya satu lakonan sepanjang masa dan dia benar-benar licik seperti hari ini, kita mungkin mengetahui satu hari nanti. Tetapi apa yang kita tahu ialah Syed Saddiq ada dalam pertemuan dengan Mahathir dan Tun Daim Zainuddin merancang pengumuman AS-DoJ pada 15 Jun 2017.

Selepas mesyuarat dengan Mahathir dan Daim, Syed Saddiq memanggil tiga orang Exco Pemuda, ARMADA, untuk memberi penjelasan mengenai apa yang akan berlaku dan Malaysia Today, sudah tentu tahu nama dan identiti mereka.

Syed Saddiq memberitahu ketiga-tiga Ahli Exco bahawa Daim membayar Yayasan Clinton US $ 5 juta untuk mendapatkan DoJ agar menyerang Najib

Isu utama di sini ialah Mahathir dan Daim tahu mengenai pengumuman AS-DoJ pada 15 Jun 2017 lama sebelum ia berlaku. Dan mereka membincangkan dan merancang apa yang perlu dilakukan sebaik sahaja pengumuman AS-DoJ dibuat pada 15 Jun 2017. Ia akan menjadi kenyataan besar-besaran selepas kenyataan daripada ramai orang, bermula dari 15 Jun 2017 hingga Ogos (yang mana Mahathir berkata adalah tarikh pilihan raya umum akan datang akan diadakan).

Syed Saddiq juga memberitahu tiga Exco Ahli ARMADA bahawa RM50 juta dibelanjakan untuk operasi ini (ada yang disalurkan kepada Sarawak Report) dan Yayasan Clinton menerima AS $ 5 juta, atau kira-kira RM22 juta daripada RM50 juta itu, dan Daim yang menyusun pembayaran melalui ‘orang tengah’. Sama ada Syed Saddiq patut mendedahkan maklumat yang sangat sulit dan merosakkan kepada tiga Ahli Exco ARMADA ini tidak diketahui tetapi ianya hanya menunjukkan betapa mentah budak ini.

Anda tidak memberitahu orang perkara seperti itu. Apa yang berlaku jika mereka bercakap (secara tidak sengaja atau sengaja), atau mereka beralih kepada Barisan Nasional, atau mereka disogok untuk mendedahkan rahsia-rahsia ini? Adakah itu tidak meletakkan Syed Saddiq dalam bahaya, begitu juga Mahathir dan Daim? Bagaimana jika Presiden Donald Trump memulakan siasatan terhadap perkara ini dan menghukum semua orang DoJ yang terlibat? Lagipun, sesetengah orang ini cuba mengenakan dan menyingkirkan beliau maka Trump pastinya ingin menyingkirkan mereka terlebih dahulu.

Syed Saddiq berkata Mahathir membelanjakan RM50 juta untuk operasi DoJ ini

Oleh kerana Syed Saddiq mendedahkan kepada tiga Ahli Exco mengenai pertemuannya dengan Mahathir dan Daim, dan mendedahkan bahawa mereka tahu tentang pengumuman AS-DoJ 15 Jun 2017 lama sebelum ianya terjadi, dan mereka membelanjakan RM50 juta dalam operasi ini, US $ 5 Juta yang disalurkan ke Yayasan Clinton, keseluruhan konspirasi telah terbongkar dan ramai yang akan dihukum..

Itulah sebabnya anda jangan mengarahkan budak melakukan kerja orang dewasa. Dan hakikat bahawa apa yang dikatakan Syed Saddiq 20 bulan yang lalu adalah jauh dari apa yang dilakukannya hari ini, dia tidak hanya membunuh kerjaya politiknya malah menjejaskan masa depan seluruh partinya juga.

– Malaysia Today

PENAFIAN : Artikel pendedahan ini adalah diambil sepenuhnya dari laman blog Malaysia Today dengan tajuk asal SYED SADDIQ KNEW THE US-DOJ ATTACK WAS COMING. Segala isi kandungan ini adalah dari penulis blog berkenaan dan pihak pru14.tv mungkin tidak bermaksud sedemikian. Pihak pru14.tv berharap pihak yang dituduh/diceritakan dalam artikel ini tampil membuat penafian jika ini merupakan fitnah dari pihak tak bertanggungjawab keatas dirinya, atau sebaliknya. Terima kasih.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana