MAHATHIR RAYA DGN CLAIRE DI LONDON? RAKYAT JANGKA LEBIH BANYAK FITNAH SELEPAS INI

BALIK kampung ini, penulis agak terperanjat bila topik hangat yang diperkatakan orang bukan tentang cincin tapi tentang Mahathir pergi beraya di London.  Tentang cincin itu apa yang boleh dikatakan, bukan ada bukti sama sekali hanya andaian semata-mata.

Asas kepada rungutan ini, sedang barisan kepimpinan negara mengorbankan masa berhari raya bersama dengan keluarga untuk bertemu rakyat, Mahathir yang turut menawarkan diri untuk jadi Perdana Menteri semula, meletakkan keutamaan dirinya di atas dan rakyat dibawah dengan bercuti di luar negara

Duit dia tapi dari segi moralnya, hampir tiada.  Hipkorit macam mana siang malam bercakap sana rakyat sini rakyat, macam prihatin sangat tapi bila ada peluang baik untuk bersama rakyat, pilih untuk pergi jauh pulak.

Apa pun, cakap-cakap orang – di kampung dan media sosial mengatakan, Mahathir pergi London untuk “beraya” dengan pengendali Sarawak Report, Claire Brown. Kedua ini diketahui ada kerjasama yang rapat dalam usaha Mahathir untuk menjatuhkan Datuk Sri Najib Tun Razak bagi meletakkan dirinya sendiri sebagai Perdana Menteri.

Tidak kurang juga yang berkata, kedatangan Mahathir kali ini ada kaitan dengan kes saman yang bakal dihadapi Claire Brown dari PAS berhubung tuduhan menerima RM 90 juta dari UMNO.  Pengendali Sarawak Report itu diketahui sedang mengumpul dana untuk berhadapan dengan saman tersebut dan kedatangan Mahathir mungkin untuk membantu dari segi ini.

Lagipun bila difikirkan semula, apa pilihan yang ada? Kedua-dua sudah terikat sekarang ni, masing-masing ada kepentingan yang perlu dipertahankan, nak taknak, kena bantu juga – kalau betullah itu kisahmya.

Begitupun, hampir semua yang bercakap tentang perkara ini, bersetuju bahawa rakyat perlu menjangka lebih banyak serangan selepas ini dari Sarawak Report selepas kedatangan Mahathir.  Dengan Claire menetap di London, Mahathir diketahui ada kerjasama dengan Claire dan Mahathir pulak beraya di London, kita tidak boleh menyalahkan sesiapa kalau mereka beranggapan begitu.

Janganlah marah dengan anggapan seperti ini, ia macam laporan DoJ juga, semuanya andaian dan persepsi, tidak ada bukti sama sekali.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana