NIAT JAHAT DAP TERBONGKAR...!!!

Terbongkar sepenuhnya apa yang telah berlaku sebelum ini di dalam negara kekacauan, pertelingkahan dan rusuhan adalah berpunca dari DAP atau lebih tepat sekali adalah daripada anak Lim Kit Siang, Guan Eng.

Satu ucapan Lim Guan Eng pada 10 Disember 2014, di Lecture Theatre, Student Wing, Block S3.1 Level B3, Rajaratnam School of International Studies, Nanyang Technological University, Singapura beliau dengan niat menghasut menuduh BARISAN NASIONAL jika kalah kepada PAKATAN ProDAP pada PRU 14 akan datang tidak akan menyerahkan kuasa. Oleh itu perkara ini mesti diselesaikan di jalan-jalan raya.

Jelas DAP telah menanam satu pemikiran kepada pengikut-pengikut dan ahlinya bahawa kuasa mesti direbut daripada BARISAN NASIONAL dengan cara yang menyalahi undang-undang negara.

Ini satu ancaman kepada keamanan negara. Tidak sewajarnya seorang Ketua Menteri mengeluarkan kenyataan sedemikian.

"We know that Barisan Nasional are sore losers. They are really sore losers and they will not give up power that easily. Now, what will happen if they refuse to give up power? And I think this is one very important question in people’s minds, especially in the last election when we won the popular mandate but not the number of seats, we can see the huge mess if this issue comes out. Now, if we win power, both in terms of popular votes, that means the popular votes, but (also) in terms of the number of seats, and then we are not allowed to take power, I think the matter has to be resolved on the streets and it will be resolved on the streets."

TERJEMAHAN UCAPAN LIM GUAN ENG

"Kita tahu bahawa Barisan Nasional adalah jenis yang tidak berpuas hati jika kalah. Mereka adalah jenis yang sangat tidak berpuas hati jika kalah dan mereka tidak akan menyerahkan kuasa dengan mudah. Sekarang, apa akan berlaku jika mereka enggan menyerahkan kuasa? Dan saya fikir ini adalah satu soalan yang sangat penting dalam minda rakyat, terutamanya dalam pilihan raya lepas bila kita menang mandat popular tetapi bukan bilangan kerusi, kita boleh lihat kacau-bilau besar jika isu ini timbul. Sekarang, jika kita mendapat kuasa, di dalam kedua-dua dari segi undi popular, maknanya tentunya undi popular, tetapi (juga) dari segi bilangan kerusi, dan kemudian kita tidak dibenarkan untuk mengambil-alih kuasa, saya fikir perkara ini mesti diselesaikan di jalan-jalan raya dan ia akan diselesaikan di jalan-jalan raya."

Dipetik daripada Facebook Dr Kamarul Yusoff.

P/S: Kenyataan ini menunjukkan yang DAP sudah bersedia untuk merampas kuasa dengan cara yang salah disisi undang-undang negara.

Mereka menggunakan alasan keputusan undi popular untuk menghalalkan tindakan mereka. Didalam sebuah negara yang demokratik seperti Malaysia, tindakan seperti ini tidak boleh diterima.

Rakyat seharusnya sedar akan bahayanya DAP dan PAKATANnya kepada seluruh negara. Jika sebelum PRU ke 13 pelbagai agenda dan rancangan yang telah mereka lakukan atas nama KEBEBASAN BERSUARA. Namun sebenarnya yang mereka bawa adalah kehancuran dan kemusnahan kepada rakyat dan negara.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana