Mahkamah Tolak Permohonan Habeas Corpus Maria Chin...Ikut Sesuka Hati Nya Saja

Habis sesiapa kena tangkap SOSMA boleh buat memfailkan Afidavit lah.Ingat semudah itu...Inilah mainan politik yang amat teruk geng BERSIH ini.

KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi menolak permohonan habeas corpus oleh Pengerusi Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah yang mencabar penahanan beliau di bawah Akta Kesalahan Keselamatan Langkah-Langkah Khas (Sosma) 2012.

Pesuruhjaya Kehakiman Datuk Nordin Hassan memutuskan beliau tidak boleh membuat keputusan mengenai merit permohonan itu kerana Maria telah dibebaskan dari tahanan pada Isnin.

Nordin berkata mahkamah itu pada Isnin turut menerima surat daripada penasihat undang-undang Kementerian Dalam Negeri (KDN) menyatakan bahawa pemohon (Maria) telah dibebaskan dan responden itu tidak boleh memfailkan afidavit balas.

"Mahkamah tidak mempunyai bidang kuasa untuk membuat keputusan mengenai merit apatah lagi memutuskan mengenai ganti rugi. Oleh itu, saya membatalkan permohonan habeas corpus tersebut," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana