Alahai Kadir oiii... Kalau nak bela sangat DAP kamu tu pun janganlah ketara sangat... Hal urusan perniagaan pun kamu cuba kaitkan POLITIK

Hal urusan perniagaan pun kamu cuba kaitkan dengan kenapa kami musuhi DAP yang mahu hapuskan hak bumiputera tu... JANGAN JADI BARUA kepada mereka yang mahu hapuskan hak-hak keistimewaan kamu sendiri tu... Melayu Mudah Lupa !!!

Mungkinkah kamu ni tidak tahu mengenai sejarah YOWTAI ???

Jika demikian biar kita kenang sedikit tentang sejarah tu ya...

SEJAK krisis di Taiping pada tahun 1850 hingga tercetus kemuncak pemberontakan pada 1864 (rujuk sejarah China, Black Days: Taiping Rebellion), Yowtai mula dihalau keluar dari China secara berperingkat-peringkat sejak 1850.

Penganut fahaman tradisi serta Buddha bertindak menghalau keluar Yowtai dari bumi mereka.

Yowtai dihalau kerana golongan itulah yang menyalakan api sengketa antara minoriti Muslim dengan minoriti Nasrani. Bahaya dan bencana yang dibawa Yowtai bukanlah satu perkara kecil, maka mereka dihalau dan bertebaran di seluruh pelosok Asia dan serata dunia.

Berdetik dengan pengusiran itu, Yowtai mula memasuki Vietnam, Kemboja, Burma, Siam dan juga Tanah Melayu melalui jalan laut (menumpang kapal yang dikawal British melalui tiket buruh / pendatang asing) dan juga melalui jalan darat.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana