Agenda Bersih 5.0 Terbongkar – DAP Mahu Melayu Bertempur Sesama Melayu

Yang dihadapan dan berdemo adalah MELAYU SESAMA MELAYU...bila terjadi sesuatu yang tidak diingini berlaku adalah MELAYU JUGAK BERBALIH SESAMA SENDIRI.MEreka hanya ketawa dari dalam saja.Bila semua berlaku senang lah buat tuduhan kerajaan yang ada sekarang ini dipersalahkan.Semuanya tunding jari.....

Inilah cara pihak luar untuk mengucarkacirkan sesebuah negara kini...hanya melalui secara halus dan long term.Anda fikir fikirkan lah....menanam kebencian dan fitnah diminda rakyat.

Menyelusuri kejadian demi kejadian yang telah berlaku dan memperhalusi setiap tindakan DAP serta anggota sekutunya dan amat nyata apa yang mereka lakukan sekarang ialah untuk melagakan  Melayu bersama Melayu dijalanan.

Mengembangkan slogan demi slogan yang dilaungkan dan mengajak orang Melayu sendiri terus memusuhi Melayu adalah agenda terbesar untuk mengelakkan diri mereka terlibat secara langsung dalam apa juga kejadian yang tidak diingini.

Setiap kejadian  yang dibangkitkan DAP jika kita perhalusi semuanya melibatkan kepentingan dan perkara sensitif Melayu untuk ditentang secara terangan malah ada perkara tersebut adalah dilindungi oleh Perlembangaan Negara.

Jika kita peka terhadap kejadian, kita akan dapat melihat  bahawa demonstrasi bersih itu hanya penyebab kepada pertembungan diantara penyokong dan penyokong yang lain. Kita harus sedar bahawa DAP adalah satu kaum yang amat takut berlakunya kejadian seakan 13 Mei berlaku lagi dan DAP juga satu bangsa yang amat takut kepada kematian.

Banyak ketegangan yang telah diwujudkan oleh DAP sekarang, dari hukum hakam agama Islam , penghinaan demi penghinaan terhadap Melayu dilontarkan termasuk Raja Melayu  tidak pernah sunyi dilakukan. Namun Melayu itu ada tahap kesabarannya.

Melayu kini sudah merasakan ditindas oleh kumpulan minoriti yang mana nyata telah melakukan kesalahan, namun tindakan perundangan masih melindungi mereka dari diambil tindakan sewajarnya, Tetapi apabila seorang Melayu melakukan untuk mempertahankan hak-hak Melayu yang dilindungi kedaulatan  sepantas kilat tangkapan dilakukan.

Kita melihat Melayu masih redha dan menerima segalanya kerana masih akur dan taat kepada sistem perundangan Negara. Tetapi jangan kerana ketaatan ini digunakan  tanpa memikirkan apa yang dipertahankan .

Tindakan DAP ingin membawa PAS masuk semula kedalam demonstrasi Bersih 5.0 adalah bertujuan untuk melakukan pertembungan diantara Melayu dengan Melayu. Namun PAS telah sedar agenda jahat DAP ini dan terus menolak  demi kesedaran yang telah diambil sewaktu bersama  DAP  dahulu.

Kegagalan ini telah menjurus kepada penglibatan PAN, PKR dan PPBM agar mengerahkan  penyokong mereka untuk meyertai bersih. Namun pada masa yang sama DAP terus mengarahkan anak muda Cina agar tidak meyertai bersih yang dianjurkan oleh mereka.

Tujuannya adalah untuk memastikan setiap anak muda Cina terus mengambil peluang dan terus menguasai bidang-bidang ekonomi dan terus mengalahkan anak Melayu didalam segenap bidang. Ini merupakan satu bentuk senjata untuk memastikan anak  muda Melayu akan berada ditelapak kaki mereka dimasa akan datang.

Bersih itu hanya jambatan sebagai mewujudkan pertembungan Melayu dengan Melayu. Ini adalah  berdasarkan kenyataan-kenyataan perkauman yang dilontarkan oleh DAP kepada setiap telinga Melayu yang cukup panas apabila disebut soal fitnah dan menerima tanpa usul periksa.

Apa yang mampu  dikatakan lagi, pembenterasan yang gagal dilakukan oleh pihak berkuasa  melalui hukuman  berat terhadap isu sensitif yang dibangkitkan oleh DAP selama ini sudah hampir masa untuk dituaikan.

Sekarang kita Melihat banyak orang Melayu menahan sabar didalam diam. Kesabaran yang selama ini dibuat melalui sikap tolak ansur dan menghormati hak-hak kaum lain dilaksanakan, Tetapi pada masa yang sama ianya digunakan DAP untuk melakukan perseteruan diantara Melayu dengan Melayu.

Melalui kata-kata yang diluahkan  kita sudah melihat ada satu tahap dimana  orang Melayu sudah tidak boleh tahan lagi dengan sikap “kurang ajar” Cina. Mungkin ada ketika nya orang Melayu akan mengamuk sudah tidak boleh dihalang lagi.

Jangan lihat ayat diatas sebagai bentuk hasutan tetapi lihat ianya sebagai pesanan dengan melihat tindakan demi tindakan yang dilakukan oleh pihak berkuasa dan terhadap tindakan kesalahan sensitif yang telah banyak menguris hati Melayu.

Cuba kita lihat kejadian di Telok Bahang (Kosmo 21 Jan 2014) atau dimana-mana sahaja di Pulau Pinang. DAP menggunakan PBT sebagai senjata untuk melakukan pertembungan diantara Melayu dengan Melayu. Pernah atau tidak kita melihat DAP mengarahkan PBT merobohkan gerai kepunyaan cina?

Penghinaan demi penghinaan dilakukan tanpa melihat kesan jangka panjang yang dipendam untuk menunggu masa diluahkan. (19 Jan 2014) Kejadian di Machang Bubuk telah memperlihatkan sikap kurang ajar pemimpin DAP.

Pemimpin ini memohon maaf? Jauh panggang dari api. Bagi mereka sebagaimana kata-kata pemimpin  mereka, DAP atau  Kiasu ini tidak akan tunduk kepada bangsa lain kecuali  bangsa lain akan sujud di telapak kaki mereka.

Mengapa segalanya berkisar kepada bangsa Melayu sehinggakan kepada perobohan rumah di Pulau Pinang milik orang Melayu. Tidak ada satu pun kah rumah setinggan milik  kaum Cina di Pulau Pinang? Buka mata seluasnya apa yang sedang dilakukan oleh DAP.

Api kemarahan orang Melayu sudah hampir ke peringkat membuak, sikap kurang ajar pemimpin DAP  sudah tidak boleh dimaafkan lagi. Dimasa itu apa juga alasan yang diberikan sudah tidak berguna lagi. Jangan sampai kejadian yang tidak diingini berlaku.

Dalam kegusaran itu Lim Kit Siang telah menghantar surat kepada Perdana Menteri menyatakan kebimbangan berkaitan kebangkitan  orang Melayu hasil  daripada sikap tidak menghormati kaum lain yang menjadi amalan DAP selama ini.

Majlis Fatwa pun turut menyuarakan kebimbangan mereka tentang kemungkinan berlakunya “pertumpahan darah” di negara kita.

Waima DAP dibelenggu kekhuatiran pada masa kini, parti tersebut masih lagi mempunyai sepucuk senjata sulit (secret weapon), iaitu wakil-wakil dan ahli Melayu mereka. Percaya lah, walaupun siapa dimasa akan datang akan dianggap sebagai  pengkhianat bangsa dan apabila kesabaran  telah  terburai, tiada apa yang mampu dilakukan lagi.

Api menyala, bertambah marak, sebelum marak  seharusnya pihak yang menjalankan tanggungjawab  perundangan Negara melihat bagaimana hati Melayu yang sedang dihiris hiris dan diperah air limau serta garam.

Kesakitan, kepedihan hati Melayu ini ditahan sedaya mungkin, ditahan kesakitan tanpa rasa mengaduh dan  menjerit, hanya rintihan agar keadilan dari pihak perundangan masih diharapkan.

DAP melagakan Melayu berlawan sesama sendiri

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana