PErghhhhh....Layak Kah Di Panggil MUFTI DAP.!!

Bekas juruterbang Tentera Udara Diraja Malaysia, Mejar Zaidi Ahmad hari ini mendakwa seribu jemaah haji yang ditaja oleh 1Malaysian Development Berhad (1MDB) untuk menunaikan hukum Islam yang kelima itu sebagai haram.

Ewah-ewah Mejar Zaidi ni…. Pandai pula sembang pasal bab hukum-hakam ni…. Dah cukup ilmu agama di dada ke yang nak cakap pasal hukum-hakam ni?? Lagi satu, sejak bila pula Mejar Zaidi diangkat jadi Mufti parti cina kiasu ni??

Kalau Mejar Zaidi dah cukup pandai dengan hukum-hakam ni pasal orang pergi haji ni…. Kenapa Mejar Zaidi tak sokong cadangan Pas untuk laksanakan hukum hudud di negara ni?? Kenapa Mejar Zaidi tak jelaskan hukum hudud ni kepada Guan Eng dan pemimpin-pemimpin DAP.

Zaidi yang telah dilantik oleh Ketua Menteri Pulau Pinang sebagai pegawai penerangannya menjelaskan, jemaah haji yang menunaikan fardhu Islam itu tidak sah kerana menggunakan wang orang lain untuk mengerjakan haji.

“Haji adalah satu ibadat yang hanya diwajibkan kepada umat Islam yang mampu. Mampu bermaksud ada yang sendiri (halal). Namun dalam kes ini, duit yang digunakan telah diambil tanpa kebenaran tuan punya iaitu rakyat Malaysia. Oleh sebab itu, saya dengan yakin menyatakan bahawa pergi haji dengan duit 1MDB adalah haram,” kata Mejar Zaidi.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana