MUHYIDDIN DAN MUKHRIZ PEMANGSA YANG BERLAKON JADI MANGSA UMNO

TS Muhyiddin Yassin dan Dato Mukhriz Mahathir serta penyokong mereka terkadang bercakap dan bertindak seolah olah mereka telah dianayai dan telah menjadi mangsa politik UMNO.
Cara mereka menjawap kepada media dan wartawan seolah olah mereka lah mangsa.
Mungkin kerana kedua mereka ini menyokong Tun Mahathir, maka perangai dan tabiat mereka terikut ikut kepada cara Tun Mahathir juga.

Umum tahu apabila Tun Mahathir bercakap, ia seolah olah dia tidak pernah ada salah dan silap, dan semua salah dan silap datang dari pihak lain kecuali dirinya sendiri.
Tambah buruk lagi, kesilapan dan kesalahan lampau Tun Mahathir berlaku ketika ramai yang menyokong nya pada hari ini masih belum dewasa atau pun ujud lagi.
Kini penyokong Tun Mahathir ia itu Muhyiddin Yassin nampak nya cuba memaparkan diri sebagai mangsa politik UMNO dan konon nya telah dizalimi.

Mungkin sama seperti Tun , dia terlupa dia yang mengusik dan menyerang Najib dahulu atas alasan bersuara untuk kebenaran sedangkan umum tahu ia hanya alasan untuk menjatuhkan DS Najib demi kepentingan peribadi Tun Mahathir dimana TS Muhyiddin Yassin turut ada kepentingan.
Bagi rakyat yang tidak peka politik atau pun masuk politik terlambat , mungkin boleh termakan akan hal ini, tapi bagi yang peka , mereka akan tahu bahawa kedua individu ini lah yang memulakan serangan dan membuat onar kepada pemimpin dan parti mereka sendiri terlebih dahulu.
Apakah di bahagian Pagoh tiada yang celik mata ketika TS Muhyiddin menyerang DS Najib dengan sekongkol bersama pembangkang? Tiadakah yang mahu menasihati nya?

Adakah perbuatan bersekongkol dengan pembangkang itu satu perbuatan betul?
Kenapa penyokong kedua mereka ini peka apabila tindakan diambil sahaja, tetapi tidur ketika TS Muhyiddin Yassin membuat onar kepada parti nya sendiri?

Ini termasuk lah dengan penyokong kepada Datuk Shafie Apdal juga, mereka diam dan tidak menegur pemimpin mereka ketika membuat onar, tetapi mereka ujud bila tindakan sudah di ambil.
Kini semua sudah terlambat, tindakan tidak boleh lagi diubah, dan ketika TS Muhyiddin Yassin berkata beliau tidak akan merayu, ia hanya kenyataan untuk memulihkan ego sahaja mengetahui UMNO memang tidak akan terima beliau kembali.

Mukhriz juga tidak perlu berlakon seolah olah diri dizalimi oleh UMNO.
Tiada siapa zalimi siapa, jika Mukhriz membuka parti baru atau pun menjadi ahli parti lain, itu juga lah tindakan yang akan diambil kepada pengkhianat.

Sudah menjadi cerita rakyat dimana Mukhriz terpaksa mengikut kehendak ayah nya , lalu terpaksa berpura pura tidak setuju hal 1MDB dan sebagai nya.
Itu semua alasan sahaja, jadi apabila tindakan sudah di ambil dengan suara majoriti , maka terima lah akan tindakan itu dengan hati terbuka.

Walaupun kedua individu ini mengata dan mengumpat UMNO dan memburukan kan UMNO , namun mereka tidak meninggalkan UMNO , sebaliknya mereka tunggu untuk dipecat.
Tanyalah diri sendiri apa kah sebab dan muslihat nya kedua mereka enggan keluar sendiri.
Akhir sekali , jika sudah dikenakan tindakan kerana menjadi pengkhianat, usah lah kedua mereka ini berlagak dan berlakon sebagai mangsa politik pula.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana