MCA Dan Sewaktu Dengan Nya Bukan Tak Faham, Tapi Mahu Peluang Rebut Jadi hero Bukan Islam

Ketika PRK Sarawak berlansung, kita boleh lihat dimana salah satu parti dibawah BN membuat beberapa tuntutan seumpama tuntutan yang di buat oleh DAP, cuma beza nya parti ini berada didalam BN.

Akhir nya nyata pengundi Cina memberi sokongan tanpa berbelah bagi kepada BN..Jika ada yang parti serupa macam DAP dalam Barisan Nasional, pengundi Cina tentu berfikir apa susah undi yang yang sama tetapi dalam sangkar yang berbeza? .Kini , respon kepada RUU yang akan dibentang kan di Parlimen oleh Hj Hadi mendapat tentangan yang amat kuat dari MCA, Gerakan dan MIC.

 Hanya parti dari Sarawak seperti SPDP yang kelihatan sedikit bijak dan tidak melenting.
SPDP mahu di dibentangkan untuk dibaca dahulu untuk melihat keseluruhan nya.Bagi MCA, Gerakan dan MIC, kita juga sepatut nya faham juga tindak tanduk mereka.Faham bukan bererti setuju dan sokong.

Dikala bukan melayu dan bukan Islam menjauhi parti parti ini, DAP pula yang mendapat limpahan sokongan sebagai default.

Maka atas sebab ini , parti parti yang tersebut diatas , mahu juga mendapat sokongan seperti DAP, dan menganggap tindakan DAP itu satu kebaikan untuk parti mereka.

Maka perlumbaan mereka sokongan bukan melayu dan bukan Islam lah yang menyebabkan MCA dan sewaktu dengan nya bertindak sedemikian,

Ahli UMNO dan umat Islam tidak perlu melenting kepada hal ini, dan tidak perlu emosi, jika di tanya sebagai MCA apa yang terbaik untuk di lakukan? Tentu kita juga tersepit.

Apa yang perlu ada lah memberi kefahaman, RUU bukan untuk orang non muslim dan ia bukan Hudud.

Namun solidariti yang menentang nya pula bertindak sebagai entiti mahu jadi hero kepada non muslim, dan jika mereka tidak berbuat sebegini akan di hukum oleh kaum seagama mereka sebagai pengkhianat.Jadi dimana jalan penyelesaian ? mudah sahaja. Pilih jalan pemahaman dan jalan pemberitahuan. Itu yang terbaik.

Kes RUU ini adalah kes salah sangka dan tersilap faham.Yang faham jangan emosi , yang tak faham pun sama.jangan bertindak melulu.Apa pun ini harus diselesai di peringkat tertinggi.

Ini juga boleh jadi contoh, dimana orang bukan islam mulai hari ini jangan suka ganggu umat Islam , seperti azan mereka, ibadah mereka dan persoal agama mereka, kerana jika umat Islam bertindak mengangu agama lain, akan buruk padah nya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana