Dah Tahu Dohhhh.....RK Sg Besar-Kuala Kangsar: DAP Sokong PAN

Pemuda DAP menyokong penuh calon daripada Parti Amanah Negara (PAN) mewakili Pakatan Harapan dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Besar dan Kuala Kangsar pada 18 Jun nanti.

Ketuanya, Wong Kah Woh berkata, PAN perlu dibenarkan bertanding bagi menujukkan satu barisan pembangkang yang bersepakat dan bersepadu bagi meyakinkan rakyat ke atas Pakatan Harapan.

“Perlu diingatkan bahawa calon PAS untuk kerusi Kuala Kangsar pada tahun 1999 adalah Asmuni Awi dan 2004 adalah Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dan 2008 adalah Dr. Khairuddin Datuk Abdul Malim.

“Kesemuanya mereka pada hari ini telah meninggalkan PAS serta bersama-sama dengan PAN dan Pakatan Harapan,” tegasnya dalam satu kenyataan media hari ini.

Kah Woh berkata, PAN perlu ditampilkan sebagai sebuah parti yang menggantikan calon pembangkang yang ditinggalkan oleh PAS selepas era Pakatan Rakyat berakhir.

Pakatan Harapan ditubuhkan oleh DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan PAN selepas Pakatan Rakyat yang ditubuhkan pada 2008 dibubarkan tahun lalu.

Pakatan baharu itu dibubarkan bagi menyingkirkan PAS daripada gabungan parti pembangkang kerana beberapa isu membabitkan akidah Islam yang ditentang oleh PKR dan DAP.

PAN dianggotai bekas pemimpin PAS yang bertindak keluar parti kerana taksub kepada Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sedang menjalani hukuman penjara kerana meliwat pembantu peribadinya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana