BErbalah Lah Parti Pembangkang...Biar TErus Berkubur Lagi Baik

Insiden DAP dan PKR di PRN ke-11 Sarawak membuktikan parti itu tidak pernah sehaluan walaupun gambaran ditunjukan pada rakyat merekalah terbaik abad ini.

Meruncingnya masalah hubungan mereka apabila masing-masing membawa haluan sendiri setelah tiada kata putus parti mana yang layak bertanding di enam kerusi sehingga berlaku pertembungan sesama sendiri.

DAP menawarkan kepada PKR agar menarik diri di lima DUN,Mulu,Murum,Simanggang,Ngenah dan Mambong jika PKR tidak mahu DAP meneruskan pertandingan di Batu Kitang.

PKR nampaknya terus bekeras tidak bersetuju mengundurkan calonya disebarang kawasan yang bertembung dengan DAP.

Tawar menawar antara tokey besar kedua-dua parti gila kuasa tanah air ini nampaknya tidak menjadi kenyataan.

Bagi PKR,keputusan tidak mengundurkan calonnya di tempat lain adalah tepat, berikutan tawaran DAP sebagai gambaran tidak ada kempampuan calonya di Batu Kitang berikutan calon dari PKR Voon Shiak Ni telah dikenali masyarakat disitu sejak 15 tahun berbanding dengan budak hingusan yang dipilih DAP sebagai calonya,iaitu Abdul Aziz Isa yang baru berusia 26 tahun.

Menurut penyelidikan penulis,ramai memberi pendapat,’walaupun DAP dilihat cuba beralah dengan alasan untuk menumpukan di 31 kerusi yang ditandinginya dengan melupakan apa yang terjadi,sebenarnya titik hitam telah terbentuk dikalangan pemimpin DAP sendiri dan akan diheret ke Selangor pada PRU 14 nanti.

Kenapa titik hitam mula terbentuk dikalangan pemimpin DAP?.Pemimpin DAP sebelumnya menyedari ada beberapa kawasan yang akan ditandingi mereka memiliki peluang untuk dimenangi.

Setelah insiden pertembungan sesama sendiri peluang itu tidak bersinar lagi dan sudah tentulah PKR dipersalahkan samada dengan luahan atau disimpan dihati,makanya terbentuklah titik hitam sebagi benih berpecahnya Pakatan Harapan.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana