Ustaz Kazim menangis lihat wajah di televisyen

IPOH 26 Feb. – Pendakwah terkenal, Datuk Mohd. Kazim Elias mengalir air mata sebaik sahaja melihat rakaman videonya berceramah dalam satu program di televisyen, malam tadi.

Kazim Elias (kiri) ditemani Noriza Abu Bakar menerima kunjungan Mohd. Najmuddin di Pusat Perubatan KPJ Ipoh, semalam. utusan/SYEFRY MONIZ
Abang beliau, Datuk Mohd. Naj­muddin berkata, Ustaz Kazim yang ketika itu sedang berbual secara tiba-tiba sebak dan menangis sejurus melihat siaran semula program yang disertainya dua tahun lalu itu.

“Malam tadi dia (Ustaz Kazim) mengalirkan air mata apabila melihat dirinya sedang berceramah di Program Forum Perdana (Forum Perdana Hal Ehwal Islam) yang sebenarnya adalah rakaman yang dibuat dua tahun lalu tetapi disiar semula.

“Saya rasa barangkali kesedihan itu akibat keinginannya yang melonjak-lonjak untuk kembali aktif berceramah semula. Sebagai seorang pendakwah yang sudah biasa berceramah, tempoh 10 hari di dalam wad itu membuat keinginan tidak dapat dibendung selain rindu bertemu dengan peminat-peminatnya. Itu sebab dia menangis,’’ katanya dalam sidang akhbar di Pusat Pendidikan Al- Barakah di sini hari ini.

Mengulas mengenai perkembangan kesihatan adiknya itu, Mohd. Najmuddin berkata, selepas 40 jam selamat menjalani dua prosedur angiogram di Pusat Perubatan KPJ Ipoh petang kelmarin, adiknya itu dilihat semakin pulih dan sihat.

Malah, katanya, Ustaz Kazim juga dijangka dibenarkan keluar dari hospital tersebut esok berikutan perkembangan yang sangat positif yang ditunjukkan.

“Selepas menjalani pembedahan, perkembangan yang ditunjukkan Ustaz Kazim sangat positif. Pagi tadi beliau sudah mula dibawa berjalan-jalan di sekitar bilik wad dengan dipimpin isterinya, Datin Noriza Abu Bakar dan kakitangan Al-Barakah bagi mengaktifkan pergerakan jantungnya.

“Selain boleh makan dan bercakap, demam yang dialaminya semalam juga telah sembuh, malah beliau juga sudah dipindahkan ke wad biasa sejak awal malam tadi.

“Ini semua pada saya hasil daripada doa, sembahyang hajat, bacaan Yasin yang telah dilakukan oleh semua pihak termasuk keluarga, kakitangan, pelajar dan peminat

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana