Inilah Otak Dan Mentaliti .....Pembangkang Ingat Senang2 Boleh Jumpa Raja Saudi?

Dalam dunia Islam sejak zaman Empayar Ottomaniah lagi konsep payung (membantu)  jajahan  bukan sahaja terhadap tanah jajahan malah mereka juga menjaga keselamatan negara2 Islam yg diluar kekuasaannya juga.

Malah jika dibaca buku2 sejarah peranan Empayar ramai tentera Empayar Ottomaniah yang berkampung di Aceh dan membantu kerajaan2 di Nusantara memerangi tentera penjajah.

Jetru kisah dana dari Raja Arab Saudi bukan lah sesuatu yang memeranjatkan jika ianya memang benar2 berlaku. Jika diimbas kembali semasa Tun M dan DS Anwar memegang jawatan menteri kewangan pun mereka sering dikaitkan dengan dana dari negara2 Arab. Malah selepas DS Anwar dipecat pun orang ramai masih mengaitkan beliau kononnya banyak wang hasil dari dana dan sokongan dari negara2 Arab.

Suatu yg tentera cyber pembangkang cuba rahasiakan daripada rakyaat Malaysia adalah, "ingat senangkan untuk sesiapa saja pergi nak mengadap Raja Saudi tanpa undangan?"

Pastinya segala urusan adalah melalui orang tengah samada peguam dan penasihat mereka. Jadi siapa yang TPM jumpa sekitar hari kemangkatan Raja Abdullah bukan lah sesuatu yang penting apabila penderma adalah melibatkan seorang raja sebuah negara besar seperti Raja Saudi. Tambahan pula walaupun masa itu Raja Abdullah mungkin masih hidup pasti keadaan kesihatannya tidak mengizinkan. Selain itu kalau pun baginda masih hidup, perlu ke beliau sendiri yang berjumpa dengan DS Zahid Hamidi???

Malah sebagaana DAP yang pernah dikaitkan mendapat dana daripada kerajaan Israel berjumlah RM 1.4 billion pastinya jika cerita itu benar ianya bukan diberikan sendiri oleh Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu sendiri. Pastinya ianya dilakukan melalui NGO2 yg berpengkalan di Amerika Syarikat.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana