YB Nor Hamzah Bakal Berhadapan saman Fitnah kerana PLAT TTB

Satu kenyataan Fitnah yang di keluarkan oleh ADUN PAS Bukit Payung, YB Mohd Nor Hamzah dengan menuduh MB mendadik dada dengan pembelian Plat TTB dengan harga RM756,316.00 akan menjadi bukti bagi membawa kes ke mahkamah.

Bagi pengetahuan Umum tender yang di keluarkan bagi pembidaan Plat TTB oleh JPJ BELUM lagi di beli oleh SUK dan bukan seperti jumlah harga fitnah seperti yang di war-warkan oleh ADUN Bukit Payung.

Malahan harga yang di tawarkan oleh JPJ akan di tolak kembali oleh Kerajaan Negeri kerana Setiausaha Kerajaan negeri telah menetapkan tender plat TTB hanya dengan harga RM 500 hingga RM1000 sahaja.

Kenyataan fitnah Nor Hamzah berkemungkinan besar akan di saman oleh Kerajaan Negeri jika Nor Hamzah tidak membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Menteri Besar Terengganu dan juga Kerajaan Negeri.

SEMUA kenyataan Nor Hamzah ini hanya lebih kepada FITNAH JAHAT BAGI KEPENTINGAN POLITIK DAN POPULARITI MURAHAN.

ARTIKEL YANG MENJAWAB FITNAH NOR HAMZAH :

Kuala Terengganu : Kerajaan Negeri Akan Menolak balik no pendadtaran kenderaan (plat) TTB yang ditawarkan JPJ pada harga yang terlalu tinggi.

Menteri Besar Terengganu , Dato seri Ahamd razif abd Rahman berkata, Kerajaan Negeri Tidak akan membeli plat TTB yang telah dipohon dan harganya melebihi RM2 ribu ringgit.

“kita telah memohon kepada Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) yang telah bersetuju untuk rizabkan nombor plat TTB 1 hingga 100 melalui sokongan daripada Setiausaha Kerajaan Negeri ,

“walaubagaimanapun JPJ telah memohon supaya harga plat berkenaan akan ditentukan sendiri oleh mereka dan bukannya kita”Kuala Terengganu : Kerajaan Negeri akan menolak balik plat TTB yang ditawarkan JPJ pada harga yang terlalu tinggi.

Menteri Besar Terengganu , Dato’ Seri Ahamd Razif Abd Rahman berkata, Kerajaan Negeri tidak akan membeli plat TTB yang telah dipohon dan harganya melebihi RM2 ribu ringgit.

“kita telah memohon kepada Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) yang telah bersetuju untuk rizabkan nombor Plat TTB 1 hingga 100 melalui sokongan daripada Setiausaha Kerajaan Negeri ,

“walaubagaimanapun JPJ telah memohon supaya harga plat berkenaan akan ditentukan sendiri oleh mereka dan bukannya kita”

“ kita masuk tender hanya dengan harga RM 500 hingga RM1000 sahaja kerana ini permohonan daripada kerajaan negeri,

“Plat TTB yang harga tinggi itu kita akan serah kembali kepada JPJsupaya ianya boleh dibeli oleh petender yang membida harga tertinggi, katanya hari ini pada sidang Media di Dewan Penyelaras Dun Seberang Takir selepas menyampaikan bantuan pakaian sekolah kepada 692 orang pelajar daripada 446 buah keluarga dengan peruntukkan sebanyak RM69,200.

Sehubungan dengan itu, beliau memberitahu Plat kenderaan Exco Kerajaan negeri akan kekal dengan Nombor plat yang lama , ujarnya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana