KES KURUNG OKU NI, WARDINA TAK NAK KOMEN?

Kalau hari tu, masa kes berkaitan dengan adik Muhammad Firdaus Dullah dibangkitkan, Si Wardina tu sibuk buat dakwaan kononnya Kerajaan Pusat abaikan OKU.

Dia kata Kerajaan ni tak de menyediakan bantuan khusus untu meringankan beban yang terpaksa ditanggung oleh keluarga serta ibu bapa OKU tersebut.

Malah, Si Wardina tu jugak siap buat perbandingan pulak diantara pihak Kerajaan Malaysia dengan apa yang dilakukan di Australia. Bagi dia, Australia lagi bagi.

Nah!!! Sekarang, dia tak nak pulak pertikaikan mengenai isu remaja OKU yang dijumpai dalam bilik kurungan ni. Kenapa dalam isu itu dia hanya mendiamkan diri pulak?

Sepatutnya, Si Wardina tu buat la kenyataan dan balun tindakan Rejim PAS Kelantan kerana mengabaikan golongan OKU ni secara terang - terangan.

Sewajarnya, dia buat dakwaa terhadap Rejim PAS Kelantan tu dan mengecam sikap endah tak endah diorang terhadap nasib malang yang menimpa remaja tersebut.

Sewajibnya, Si Wardina tu perlu pertikaikan Negeri yang dikenali sebagai Negeri Islam kononnya, tapi rakyat di Negeri tersebut tak mengamalkan cara hidup Islam, apa gunanya?

Baik tak payah nak dabik dada kata yang diorang Islam sangat. Setakat Islam pada nama je, tak mendatangkan faedah. Perkara itu yang seharusnya dipertikaikan oleh Si Wardina.

Tapi, disebabkan Negeri tu berada dibawah kuasa pemerintahan PAS, maka sebab itu Si Wardina tu tutup mulut. Sebab itu dia diam dan tak cakap apa - apa.

Dek kerana itu dia tak nak kecam tindakan yang dilakukan oleh Rejim PAS tu sebab mengabaikan tanggungjawab mereka. Kalau ianya melibatkan Kerajaan BN, cepat la Si Wardina tu menyalak - nyalak tak tentu arah dan buat dakwaan yang bukan - bukan!!!

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana