MH370 : Najib Bertafakur Bersama Pelumba F1

SEPANG 30 Mac - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak bersama 22 pelumba Grand Prix Formula One Malaysia Petronas 2014 bertafakur seminit bagi memberi penghormatan kepada penumpang dan anak kapal pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 di Litar Sepang di sini, hari ini.

Pasukan Formula One turut menampalkan pelekat #rememberingMH370, #prayforMH370 dan #doauntukMH370 pada topi keledar masing-masing sebagai tanda penghormatan kepada 239 penumpang dan anak kapal MH370.

Penonton yang hadir juga turut bertafakur serta bersama-sama menyanyikan lagu Negaraku sebelum perlumbaan bermula pada 4 petang ini.

Turut hadir menyaksikan perlumbaan itu ialah Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin, bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, dan Pengerusi Litar Antarabangsa Sepang (SIC), Datuk Mokhzani Tun Dr Mahathir.

Penerbangan MH370 yang membawa 227 penumpang termasuk 152 warga China, dan 12 anak kapal, hilang pada 8 Mac kira-kira sejam setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur pada 12.41 tengah malam.

Pesawat itu sepatutnya mendarat di Beijing pada 6.30 pagi hari yang sama.

Najib mengumumkan pada 24 Mac, 17 hari selepas pesawat itu hilang, bahawa Penerbangan MH370 "berakhir di selatan Lautan Hindi".

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana