Game plan Anwar Ibrahim melalui DUN Kajang.

1. Anwar Ibrahim bertanding DUN Kajang. Dia dari lama dulu sudah tukar alamat di MyKadnya kepada alamatnya di Selangor. Tak peduli la dia pakai alamat rumah siapa pun, asalkan alamat di Selangor.

2. Anwar menang PRK DUN Kajang dengan sokongan 20% Melayu Kajang, 90% Cina Kajang dan 40% India Kajang.

3. DUN Selangor yang dikuasai oleh DAP akan menamakan Anwar Ibrahim sebagai Menteri Besar baru menggantikan Khalid Ibrahim.

4. Anwar Ibrahim layak menjadi MB Selangor kerana dia seorang Melayu beragama Islam dan pemastautin tetap di negeri Selangor. Undang2 tubuh negeri Selangor tidak boleh menghalangnya daripada menjadi Menteri Besar kerana dua pertiga DUN menyokongnya.

5. Jika Sultan Selangor perkenan, maka Anwar akan menjadi MB Selangor yang baru.

6. Andainya Sultan Selangor tidak perkenan pula, maka perkara ini akan dibawa Anwar ke peringkat antara bangsa untuk support. Anwar dengan dibantu oleh cauvinis Cina DAP, Melayu dan India PKR dan lebih 50% golongan PAS akan buat demonstrasi confrontational approach terhadap institusi kesultanan Selangor. Negeri Selangor akan bergolak.

Anwar cerdik dalam hal ini. Menghalang keinginan atau cita-citanya akan menampakkan penghalang-penghalangnya seperti orang yang bodoh yang tidak berkuasa.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana