DISKRIMINASI..!!! Negeri Berkebajikan Selangor Merobohkan Gerai Melayu.


Tahniah Kerajaan Selangor terutama Majlis Perbandaran Kajang (MPKj) dan Ahli-Ahli yang Berhormat yang bertindak merobohkan gerai peniaga-peniaga Melayu di Taman Mesra, Kajang. Mungkin ini istilah Negeri Berkebajikan ala Selangor, menganiaya Rakyat dengan memusnahkan tempat mencari rezeki peniaga-peniaga Melayu.

Gerai-gerai di sini memang terkenal dengan nasi lemak dan nasi kerabu di sebelah pagi manakala kuih muih banyak dijual di sebelah petang.

Tidak ada jalan lainkah yang boleh diambil oleh MPKj selain dari merobohkan gerai-gerai berkenaan? MPKj hanya berani menunjuk jaguh terhadap peniaga-peniaga Melayu. Sedangkan peniaga Cina dibiar bebas tanpa tindakan.

Contohnya seperti sebuah kedai buah di simpang di Taman Sepakat Indah yang bertahan berpuluh tahun. Ada tindakan diambil? Dua hari sebelum Hari Raya Puasa, gerai "food court" milik peniaga-peniaga Melayu di Sg Serai, Hulu Langat, dirobohkan. Hari ini di Kajang pula. Sampai bila peniaga-peniaga Melayu akan ditindas di Selangor?

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana