Mahfuz sepatutnya bagi idea bukan kritik 100 hari pentadbiran Najib - Atory

SHAH ALAM: Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar sepatutnya mengemukakan cadangan dan bukannya terus menerus menghentam pentadbiran Barisan Nasional (BN) dengan mendakwa peningkatan kadar jenayah dan kes bunuh yang melanda negara adalah cermin kegagalan dalam 100 hari pentadbiran Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak selepas Pilihan Raya 2013.

Malah, menurut Penganalisis Politik, Profesor Dr Ahmad Atory Hussain kritikan tidak berasas Mahfuz itu bukan sahaja tidak dapat membantu menyelesaikan masalah, sebaliknya memburukkan lagi keadaan sedia ada.

"Saya ingat lebih baik jangan menghentam Datuk Seri Najib. Beritahu macamana caranya nak menyelesaikan masalah. Menghentam tidak akan menyelesaikan masalah. Bagitahu idea macamana,

"Pembangkang juga yang minta Barisan Nasional menghapuskan ISA, akta tahanan polis dan semua tu. Bila jadi macam ni nak salahkan Najib pula. Najib sudah mengambil cadangan itu yang kononnya bila hapuskan ISA akan aman damai," katanya ketika dihubungi Antarapos.

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar hari ini yang mendakwa Najib gagal mentadbir negara dalam 100 hari pemerintahannya sehingga menyebabkan peningkatan kadar jenayah dan kes bunuh muktahir ini.

Malah, Naib Presiden PAS itu mendakwa tempoh 100 hari pentadbiran BN selepas PRU13 masih tidak memberi gambaran jelas untuk meringankan beban rakyat.

Katanya, kegagalan itu terpamer berikutan peningkatan kos sara hidup rakyat hari ini.

Dakwanya lagi, pemimpin Umno-BN mengenepikan tanggungjawab kepada rakyat sebaliknya hanya memikirkan cara untuk mengukuhkan kedudukan dalam pemilihan Majlis Tertinggi (MT) parti itu pada Sepetember depan.

Mengulas lanjut Atory berkata, kenaikan harga barang berlaku bukan kerana kegagalan Perdana Menteri, sebaliknya ia berlaku berikutan musim perayaan.

Justeru katanya, adalah tidak wajar untuk Mahfuz mengeluarkan kenyataan sedemikian apatah lagi beliau tidak mempunyai latar belakang dalam bidang ekonomi.

"Harga barang meningkat ini bermusim. Kalau setakat YB Mahfuz, pada saya janganlah cepat melatah, melainkan dia salah seorang ahli akademik, ahli ekonomi, bolehlah kita terima. tapi dia bukan ahli ekonomi," ujarnya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana