5 PERKARA YG DI TUNTUT OLEH KIT SIANG


LAPORAN BERTARIKH:
14 Mei 2013

Kit Siang bersama pimpinan DAP dan PR kawasan Batu Pahat.
BATU PAHAT - Penasihat DAP, Lim Kit Siang menuntut lima perkara sekaligus menjawab soalan yang dilontarkan sebuah akhbar mengenai tajuk artikel, ‘Apa lagi Kit Siang mahu?’, baru-baru ini.

Petikan akhbar itu menyifatkan Kit Siang tidak boleh duduk diam walaupun telah memenangi kerusi Parlimen Gelang Patah pada PRU13 lalu.

Orang kuat DAP itu menggariskan lima perkara yang perlu dilunaskan kerajaan dan bertegas akan terus ‘bising’ selagi ia tidak direalisasikan.

1).. yang dituntut ialah pilihan raya yang adil dan tidak memihak kepada sebelah pihak untuk menang.(HABIS NAK DUA2 PIHAK MENANG KE?..BUKAN PERTANDINGAN NAMANYA..

Menurutnya, pelbagai cara dan taktik kotor dilakukan pihak tertentu seperti melibatkan politik wang, menyebarkan cerita bohong atau fitnah dan menakut-nakutkan pengundi.
(INGAT PR TU PARTI BERSIH SANGAT KE?..TIDAK ADA RASUAH DAN PENIPUAN SERTA FITNAH?..
2).. yang di tuntut ialah Malaysia perlu menjadi sebuah negara yang benar-benar mengamalkan sistem demokrasi. Setiap pengundi atau rakyat berhak menukar parti pilihan mereka.(APA SELAMA NI NEGARA TIDAK AMAL DEMOKRASI KE?..ADA SESIAPA DI LARANG MENGUNDI ATAU MASUK MANA2 PARTI KE?..

“Mereka juga berhak untuk menukar kerajaan pilihan mereka, selain setiap pilihan raya yang dilaksanakan tidak kiralah ia pilihan raya umum atau kecil perlu dilakukan secara aman,” katanya pada sidang media di Pejabat DAP Dun Penggaram, semalam.
(DAH RAMAI RAKYAT MEMILIH UMNO/BN,MAKA UMNO/BN LAH YG JADI KERAJAAN..

3).. yang dituntutnya ialah keluhuran perlembagaan yang ada perlulah dihormati bukannya pihak tertentu sahaja yang dikenakan tindakan undang-undang.
(PERLEMBAGAAN DAH BERTAHUN WUJUD,BUKAN 3 4 HARI JER..DAH PR TIDAK TURUT PERLEMBAGAAN YG ADA,SUDAH TENTU TINDAKAN UNDANG2 DI KENAKAN..
Jelasnya, jika diperhatikan sesetengah golongan kenamaan terlepas daripada hukuman setelah melakukan kesalahan tertentu, berbanding dengan pemimpin pihak pembangkang.
(TAK NAMPAK KE YG PEMIMPIN PR SEPERTI ANWAR,MAT SABU,AZMIN ALI,STOPA SPENDER,TIAN CHUA DAN NURUL IZAH YG LAIN2 BUAT CERITA FITNAH TERLEPAS DARI TINDAKAN DAN HUKUMAN?..

4).. yang dituntut ialah pendidikan negara ini perlulah setaraf dengan negara luar, yang mengamalkan sistem pendidikan bertaraf antarabangsa, bukannya hanya dipandang di dalam negara sahaja.
(KENYATAAN BODOH..NAK SISTEM PENDIDIKAN BERTARAF ANTARABANGSA MCMANA KALAU PELAJAR2 U KORANG(PR) DOK HASUT DAN BERI DIDIKAN BERDEMO DI JALANAN?..NAK MEMALUKAN NEGARA PADA NEGARA2 LUAR?..
“Ini kerana, ada sesetengah negara luar tidak mengiktiraf sistem pendidikan negara, terutamanya pendidikan tinggi, yang hanya sesetengah negara sahaja yang mengiktirafnya.

5)..yg dituntut ialah, negara ini perlulah sentiasa berada dalam keadaan aman, dan wujudnya budaya sihat persaingan termasuklah dalam politik,” katanya.
(NEGARA MEMANG SUDAH AMAN,DAMAI,MAKMUR DAN SEJAHTERA..
CUMA PUAK2 PR JE YG MENGHURU HARAKAN NEGARA DENGAN CARA ,MENGHASUT ,MEMBATUAPIKAN,MENGGALAKKAN RAKYAT SUPAYA NEGARA NAMPAT TIDAK AMAN.SEMUA INI BERPUNCA DARI PR YG DI KETUAI OLEH MANUSIA YG BERNAMA ''A.N.W.A.R.I.B.R.A.H.I.M

JANGAN NAK BERMUKA MUKA DENGAN RAKYAT YG BOLEH BERFIKIR..
RAKYAT YG DENGAP SERTA DUNGU BOLEH LER KO NAK PERKUDA KUDAKAN SEBAGAI KUDA ATAU KALDAI DUNGU YG BOLEH DI KUDA2KAN...

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana