Amaran PM kepada pembangkang: Jangan khianati negara....

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyelar pihak 'gila kuasa' yang mahu mengambil alih jawatan yang dipegang oleh orang lain dengan memusnahkan apa yang telah dibina setakat ini.
"Saya tidak marah jika mereka mahu jawatan saya dan orang lain, tetapi jangan mengkhianati rakyat dan negara."Jangan melaksanakan dasar-dasar yang boleh memusnahkan apa yang kita telah dibina hanya kerana mereka mahu mengambil alih Kerajaan Persekutuan," katanya ketika berucap di majlis Perhimpunan Peladang, Penternak dan Nelayan negeri Kedah di Pantai Merdeka Kuala Muda Kedah Rabu.Menurut beliau, rancangan pembangkang untuk menghapuskan kutipan tol lebuh raya, meningkatkan gaji minimum dan mengurangkan harga petrol hanya akan membawa negara ini ke dalam hutang yang lebih dan menyebabkan ekonomi akan lumpuh.
"Dalam Islam, ia adalah penting bagi kita untuk menyelesaikan hutang kita sebelum kita meninggalkan dunia ini, jika tidak waris kita terpaksa mewarisi hutang tersebut," katanya.
Najib juga mengecam pembangkang kerana "mengajar" rakyat Malaysia untuk menjadi tidak bersyukur.
najibkonvoimotorBeliau berkata apabila kerajaan Barisan Nasional (BN) membantu rakyat dan meringankan beban mereka, pembangkang mempengaruhi rakyat supaya mereka tidak perlu mengucapkan terima kasih.
"Mereka pergi ke akar umbi untuk memberitahu rakyat untuk menerima segala-galanya pemberian kerajaan, tetapi tidak mengundi Barisan.
"Ia adalah seperti memberitahu rakyat bahawa mereka tidak perlu menghargai pemimpin-pemimpin kita, apabila pada hakikatnya, kerajaan telah memperjuangkan rakyat berdasarkan prinsip-prinsip Islam," katanya.
Beliau berkata ia tidak salah bagi rakyat untuk menyokong pemimpin yang sentiasa amanah dengan tanggungjawab yang diberikan serta menepati janji."Kami mempunyai rancangan yang jelas dan hala tuju untuk mengubah negara ke arah mencapai status negara maju."Dan, kita perlu memastikan pembangunan seimbang supaya tidak ada kumpulan yang ketinggalan."Tanpa dasar dan program asas, petani, nelayan dan penternak boleh ketinggalan daripada pembangunan negara," katanya.Kira-kira 15,000 orang menghadiri majlis anjuran Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani itu.Sebelum itu PM turut mengumumkan kelulusan cadangan pembinaan lebuh raya dari Empangan Pedu, Kedah ke daerah Kuala Muda.Lebuh raya untuk meluruskan sungai dari empangan itu yang bengkang bengok hingga sering menimbulkan masalah banjir kepada pesawah di kawasan berkenan akan dilaksanakan dalam masa terdekat.
najibkonvoibotPM dalam rangka lawatan sehari ke Kedah pada Rabu.Sebelum itu, pada sebelah pagi, dalam lawatannya ke perkampungan nelayan Tanjung Dawai, Merbok, Najib mengumumkan pelaksanaan projek perumahan nelayan di situ bagi menyelesaikan masalah petempatan nelayan di kawasan itu.Najib berkata, program berkenaan sudah ada dalam perancangan kerajaan pusat."Kita (kerajaan) akan bina perumahan nelayan tapi masa sudah semakin hampir, kita bagi menang pilihan raya (umum ke-13) dulu kita akan laksanakan projek ini dengan segera," katanya.
Difahamkan masalah perumahan nelayan di Tanjung Dawai sudah berlarutan sejak sekian lama dan kira-kira 90 peratus tapak perumahan nelayan di kawasan itu bukan hak milik mereka.
Najib dalam ucapannya turut menzahirkan rasa gembira kerana dapat bertemu dan beramah mesra dengan masyarakat secara santai dan tanpa protokol.Dalam lawatannya, Najib mengadakan walkabout mendekati penduduk di penempatan nelayan pekan Tanjung Dawai, beramah mesra dengan orang ramai dan peniaga.

Dari Tanjung Dawai, Najib kemudiannya menghadiri Perhimpunan Peladang, Penternak dan Nelayan di Pantai Merdeka dengan menaiki bot Polis Marin dari jeti Tanjung Dawai dan diiringi 40 buah bot nelayan.Manakala selepas majlis di Pantai Merdeka, Najib 'dihantar' pula kira-kira 600 buah anak muda menunggang motorsikal ke Sekolah Menengah Kebangsaan Kota sebelum berlepas pulang ke Kuala Lumpur.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana