HA HA HA KARTUN ZUNAR TAK BOLEH CARI MAKAN LAGI NAMPAKNYA PADA PRU...SPR SUDAH MENOLAK PENGGUNAAN ILUSTRASI KARIKATUR

Nampak gaya Zunar sudah HOT sama SPR kerana tidak boleh mengunakan lagi lambang karikatur pada Pilihanraya akan datang lagi.Mahu cari makan pun bukan cara untuk berkempen ZUNAR."SPR sepatutnya mengutamakan content (kandungan), tidak kira medium sama ada kartun, video dan surat-surat layang.

"Secara umumnya parti politik berhak menggunakan apa-apa medium," kata beliau ketika dihubungi AntaraPos.com.

Zunar kemudian menyifatkan penggunaan karikatur untuk menyampaikan maklumat dan kritikan tidak menjadi kesalahan.

"Kalau mengkritik dari kartun tidak menjadi satu kesalahan malahan mengkritik dalam kartun pernah digunakan semasa Jerman di bawah pemerintahan Nazi lagi, bukan satu yang baru kartun ini digunakan," katanya lagi.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan oleh Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata suruhanjaya itu akan menggunakan peruntukan di bawah seksyen 4(a) Akta Pilihan Raya 1994 untuk melaksanakan penggunaan karikatur pada kempen pilihan raya nanti.

Ini katanya bagi mengelakkan perkara seperti dan memperlekehkan seseorang individu disampaikan melalui ilustrasi karikatur.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana