"Saya pun terperangkap..." Kata Dr Mahathir mengenai Anwar

“Saya sendiri pun terperangkap. Saya ingatkan beliau (Datuk Seri Anwar Ibrahim) betul-betul warak, sebab itu saya bawa masuk UMNO, ingat boleh bawa nilai Islam di dalam parti,” “Beliau masuk UMNO, kerana kalau (masuk) Pas tak mungkin beliau akan jadi Perdana Menteri. Beliau punya cita-cita satu saja,”
Dr Mahathir berkata, beliau tidak terkejut dengan kenyataan Anwar yang menyokong penuh semua tindakan bagi menjaga keselamatan Israel.
Kenyataan itu kata Dr Mahathir, menunjukkan betapa 'dekatnya' hubungan ketua pembangkang itu dengan negara Yahudi.Adalah tidak mungkin Anwar menunjukkan sebarang penentangan terhadap Israel memandangkan beliau mempunyai hubungan yang baik dan akrab dengan golongan Yahudi di barat. 
''Anwar memang pun mirip kepada Israel kerana bila keluar dari penjara, dia pergi ke Munich, Jerman dan semasa di sana, dia ada perbincangan dengan (Paul) Wolfowitz selama tiga jam.
''Memang dia dekat dengan Israel kerana dia suka orang Barat puji dia agar ternampak sebagai orang yang moden, ikut trend tetapi sebaliknya kita ini dia anggap lapuk,"“Beliau memang dekat dengan Israel. Beliau nak dilihat sebagai seorang yang moden dan mengikut trend, sebaliknya kita ini dianggap lapuk, memang beliau tak setuju dengan cara kita,”
“Seorang pemimpin juga perlu mempunyai kemahiran dalam semua bidang termasuk ekonomi dan kewangan, tak cukup hanya tahu mengenai dasar semata-mata supaya kelak boleh membuat keputusan terbaik demi negara.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana