Lelaki Ubahsuai dan Sebar Poster Palsu Coli Percuma Minta Maaf Pada BN

BUKIT MERTAJAM – Jurutera, Ismail Harun, 29, yang bertanggungjawab mengubahsuai poster Pengerusi Barisan Nasional (BN) Permatang Pauh, Datuk Mohd Zaidi Mohd Said, tampil memohon maaf kepada beliau di sini, hari ini.

Ismail berkata, dia pada mulanya hanya mengubahsuai poster itu untuk bergurau sebelum dikongsikan di dalam laman WhatsApp tempat kerjanya.

“Saya tidak menyangka ia menjadi viral di media sosial dan rasa bersalah sebaik ia mendapat perhatian Zaidi.

“Sebaik mengetahui perkara itu menimbulkan pelbagai masalah dan memburukkan imej BN di Permatang Pauh, saya mengambil keputusan menghubungi Zaidi bagi meminta maaf,” katanya.

Ismail berkata, wajah individu yang terdapat di dalam poster yang diubahsuai itu adalah rakannya dikenali sebagai Amran dan dia juga berdepan kecaman susulan penularan poster itu.

Beliau berkata, dia menyesal dan berterima kasih kepada Zaidi yang memaafkannya dan mengingatkan dirinya serta individu lain supaya tidak mengulangi perkara itu.

Sementara itu, Zaidi berkata, beliau memaafkan kesalahan itu kali ini, namun akan mengambil tindakan jika perkara sama berulang lagi selepas ini.

Katanya, dia percaya dengan keikhlasan Ismail meminta maaf dan pimpinan BN Permatang Pauh juga bersedia memaafkannya.

“Perkara sebegini sepatutnya tidak dijadikan bahan gurauan, tambahan ia membabitkan maruah individu dan imej parti politik,” katanya.

Dua hari lalu, poster program pemberian cermin mata percuma yang dianjurkan BN Permatang Pauh diubahsuai kepada pemberian pakaian dalam percuma dengan wajah Zaidi diganti dengan individu lain.

Poster itu viral sehingga menimbulkan keadaan tidak selesa orang ramai. – BH

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana