Video DAP Makin Terdesak Sanggup Hasut Kanak-kanak Benci Kerajaan..Inilah Biadap Dan Bangang

Pakatan Harapan yang diketuai DAP sememangnya semakin terdesak meraih undi apabila sanggup ‘menggunakan’ kanak-kanak untuk menyemai sentimen kebencian terhadap kerajaan pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Dalam satu video yang dimuat naik di akaun media sosial Facebook milik Guang Ming Daily memperlihatkan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng ‘terkinja-kinja’ mengikut rentak lagu mengenai cukai barang dan perkhidmatan (GST) dalam sebuah majlis yang kebanyakannya dihadiri kanak-kanak.

Video yang berdurasi 32 saat yang tular itu juga memaparkan seolah-olah GST memberi kesan buruk kepada rakyat dengan antara bait-bait lirik yang terkandung dalam lagu berkenaan termasuk ‘A B C D G S T, harga semakin tinggi, tak naik lagi gaji, mesti makan maggi mee, semua kena GST, bayar untuk 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Penularan video tersebut jelas menimbulkan persoalan utama adakah wajar seorang pemimpin sanggup menggunakan propaganda sedemikian semata-mata untuk menarik perhatian anak-anak kecil yang tidak bersalah membenci kerajaan.

Tindakan Guan Eng yang seolah-olah tidak malu menanam agenda untuk memesongkan pemikiran kanak-kanak sedangkan sepatutnya golongan dewasalah yang perlu menunjukkan sikap terpuji dan positif.

Pensyarah Pusat Pengajian Antarabangsa Kolej Undang-Undang Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr. Mohamad Faisol Keling berkata, ahli politik sepatutnya meletakkan batas-batas semasa berpolitik dan tidak harus melanggar apa sahaja ‘kontrak sosial’ semata-mata mahu meraih undi.

“Tindakan mengekspoitasi kanak-kanak, agama dan pelbagai isu sensitif lain adalah perbuatan yang tidak sepatutnya dilakukan kerana boleh mengugat keharmonian masyarakat. – UTUSAN ONLINE

Comments

Popular posts from this blog

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL