Ingat Lah Orang Melayu Kita Hari Ini....Pandang Kedepan

Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim mengingatkan agar rakyat, khususnya orang Melayu agar membuat pilihan yang tepat dengan mengundi kerajaan pada pilihanraya umum ke 14 nanti.

Tunku Abdul Aziz, yang juga bekas Timbalan Pengerusi Parti Tindakan Demokratik (DAP) memberi amaran agar orang Melayu tidak dipergunakan oleh mana-mana pihak parti politik, khususnya DAP untuk mencapai agenda yang mampu mengadai masa depan orang Melayu.

Beliau menyatakan bahawa orang Melayu seharusnya bersatu memandangkan perpecahan bangsa Melayu terlalu ketara dan ini mampu memberi ruang bagi pihak ketiga memecahkan lagi orang Melayu.

Selain itu, beliau turut menyatakan bahawa nasib orang Melayu kini berada di tangan masing-masing dan jika perpecahan di antara orang Melayu berterusan, kaum Melayu tidak akan ada masa hadapan yang cerah.

“Perpaduan Melayu adalah sangat penting. Dan jika Melayu berpecah. Maka berakhirlah kaum Melayu,” katanya ketika bual bicara khas bersama Xpress Tv tengahari tadi.

Menurut Tunku Abdul Aziz lagi, parti seperti DAP hanya menggunakan orang Melayu bagi mendapat sokongan demi mencapai agenda mereka iaitu untuk mentadbir negara.

Tambahnya, strategi DAP kini adalah menggunakan ikon-ikon seperti bekas pemimpin kerajaan, tokoh-tokoh politik dan juga ahli akademik untuk menarik penyokong dari golongan muda, terutama sekali golongan professional.

Tunku Abdul Aziz turut berkata bahawa DAP tidak mampu untuk meraih kemenangan dengan bergantung harap hanya kepada sokongan orang cina semata-mata.

“Mereka (DAP) tidak mampu berkembang dan maju tanpa pertolongan dan sokongan daripada orang Melayu. Mereka tidak suka mengaku hakikat ini, tetapi mereka terpaksa menelan dan menerima hakikat ini,” katanya.

Sepanjang berada dalam parti tersebut, Tunku Abdul Aziz dapat melihat sikap DAP yang tidak menyukai orang Melayu akui parti tesebut adalah rasis dan cauvinis.

Pada 23 Ogos 2008, Tunku Abdul Aziz menyertai DAP sebagai Timbalan Pengerusi parti tersebut dimana beliau turut mengangkat sumpah sebagai Senator di Pulau Pinang pada 31Mei 2009 dan mengumumkan peletakan jawatannya sebagai Timbalan Pengerusi dan sekaligus meninggalkan DAP pada 14 Mei 2012.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana