Pembangkang gelabah lihat 'touch point' kerajaan BN

Pembangkang di Perak semakin `gelabah’ disaat pilihan raya umum ke-14 (PRU 14 semakin hampir sehinggakan sumbangan `Touch Point’ daripada kerajaan untuk keperluan rakyat  dianggap `umpan’ pilihanraya.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Alor Pongsu, Datuk Sham Mat Sahat yang mendedah perkara ini menafikan tohmahan palsu pihak pembangkang itu dan yakin rakyat di Kerian tidak termakan fitnah dan tohmahan tersebut.

``Saya nai komen baru-baru ini di kerian saya dijemput untuk sampaikan sumbangan touch point daripada kerajaan negeri kepada rakyat….acara ini adalah acara tahunan.

``Ini kita bagi berterusan …acara ini acara tahunan tapi kerana dekat pilihan raya maka pihak pembangkang gelabah dan tidak senang dengan kerja kita.

``Mereka membuat tohmahan atas sumbangan ikhlas kita kepada rakyat  kononnya kita bagi umpan kepada pengundi  untuk menyokong  Barisan Nasional dan selepas pilihanraya tidak diperlukan lagi.

`` Ini kita tidak buat…kita di Kerian di Bagan Serai…saya tidak buat macam tu ….saya membantu rakyat daripada tahun 2013…kita sentiasa bersama rakyat,’’ kata Datuk Sham kepada Agendaily.

Beliau menjelaskan sumbangan touch point kepada rakyat adalah berupa racun rumpai, tonik padi, cuka padi kepada pesarah, anak ayam, anak pokok cabai, sawi, sumbangan kepada ibu-ibu tunggal, golongan miskin  dan murid sekolah.

Menurut Sham, melihat kepada senario politik di Kerian, pembangkang  sudah ketandusan isu untuk didendangkan kepada rakyat  berbanding UMNO dan BN yang sentiasa membantu dan menjaga kebajikan rakyat.

Beliau optimis berdasarkan  faktor rakyat sudah muak dengan permainan pembangkang ini  selain gerak kerja yang  konsisten,  BN dijangka dapat mengekalkan kerusi Parlimen Bagan Serai dan merampas kembali kerusi DUN Selingsing dan Semanggol yang kini dikuasai pembangkang pada PRU ke 14 nanti.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana