Kepimpinan Najib dapat pengiktirafan....Alhamdulilah

PM Najib Razak bakal menerima anugerah King Hamad Order for Development daripada Raja Bahrain, Raja Hamad Isa Al Khalifa esok yang bakal dikurniakan kepada beliau di Istana Shaikh Hamad dalam lawatan rasmi tiga hari ke Bahrain, bermula hari ini.

Apa yang lebih membanggakan adalah anugerah yang bakal diterima PM Najib ini adalah anugerah tertinggi baharu negara itu yang pertama kali dikurniakan kepada seorang pemimipin asing. Ia dikurniakan atas dasar hubungan diplomatik yang baik yang dijalinkan PM Najib bersama negara-negara Islam, bukan sahaja Bahrain tetapi juga Arab Saudi, Qatar, Jordan, Turki dan banyak lagi.

Sebelum ini PM Najib diiktiraf sebagai pemimpin Islam kedua paling berpengaruh di dunia selepas Presiden Turki, Recep Tayyip Erdogan. Usaha Malaysia menyelesaikan masalah pelarian Rohingya juga meletakkan negara di pentas dunia. Tambah pula beliau adalah pemimpin negara pertama di Asia Tenggara yang menjejak kaki ke Palestin. 

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana