Pengundi hantu... DAP hasut kaum Cina marah BN

Taktik jahat DAP menjelang pilihanraya umum ke 14 terus didedahkan. Ini termasuk tuduhan konon Barisan Nasional (BN) mendaftar pengundi hantu di Perak bertujuan bagi menaikkan kemarahan masyarakat Cina.

Ketua Wanita MCA Datuk Heng Seai Kie ketika diminta mengulas dakwaan Pengerusi DAP negeri Nga Kor  Ming bahawa BN negeri kini mendaftar kira-kira 50,000 pengundi hantu di Perak.

Menurut Heng Seai Kie lagi, agenda pembangkang yang dikepalai DAP sebenarnya bertujuan membangkitkan kemarahan khususnya di kalangan pengundi Cina terhadap Barisan Nasional.

``Sememangnya bagi saya ini merupakan taktik lama DAP yang ingin membangkitkan kemarahan khususnya di kalangan pengundi Cina terhadap BN... seterusnya  terhadap sistem demokrasi di Malaysia ini terutamanya menjelang PRU ke14.”

Datuk Heng juga mengakui  taktik pembangkang gemar mereka cipta cerita dongeng ini adalah semata-mata bagi mengalih perhatian pengundi  mengenai KPI buruk mereka (pembangkang) selama lima tahun ini.

``Ini juga satu taktik untuk mereka mengalihkan perhatian pengundi khususnya masyarakat Cina yang telahpun mempersoalkan tentang KPI  mereka …sumbangan ataupun tentang KPI selama lima tahun ini di kawasan-kawasan yang mereka diamanahkan  sebagai wakil rakyat sama ada di peringkat Parlimen atau DUN.

``Ini termasuklah di kawasan Parlimen Gopeng dan ketiga-tiga DUN Sungai Rapat, Simpang Pulai dan Teja,’’ katanya.

Datuk Heng bagaimanapun optimis rakyat tidak mudah terkeliru dan terbuai cerita-cerita dongeng pembangkang ini kerana mereka sudah muak dan `mangli’ dengan permainan kotor pembangkang ini apatah lagi ketika pilihan raya umum ke 14 semakin hampir.

``Jadi apa yang perlu kita lakukan ialah kita sebagaii komponen BN tetap dengan pendirian kita untuk terus berkhidmat  kepada rakyat.

``Yang penting sekali saya percaya rakyat sendiri termasuklah masyarakat Cina dikawasan Parlimen Gopeng ini khususnya boleh nampak selama 10 tahun setelah kawasan parlimen Gopeng jatuh ke tangan wakil rakyat pembangkang. . .  ia telah mengakibatkan Parlimen Gopeng ini hadapi banyak masalah.

``Yang akhirnya yang menderita jadi mangsa ialah pengundi yang telah pun memilih mereka (pembangkang).

``Kami …saya dan Datuk Hamzah Kassim selaku pucuk pimpinan BN Bahagian Gopeng  amat yakin untuk kali ini selagi kita dapat  berganding bahu untuk buktikan kepada semua masyarakat dikawasan ini tentang keikhlasan kita untuk berkhidmat bantu mereka mengatasi masalah-masalah …saya percaya  kali ini kita dapat rampas kembali kerusi –kerusi di kawasan Parlimen Gopeng,,’’ ujarnya.

Menurut Datuk Heng, sebagai Ketua Wanita MCA kebangsaan, pihaknya telah bersiap siaga menyusun jentera parti  bagi menghadapi cabaran pihak lawan pada PRU ke 14 ini.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana