Pakatan Harapan pasti rindukan PAS - Budiman

Pakatan Harapan pasti merindukan PAS, parti yang telah ditalakkan mereka setelah kehadiran pada Himpunan Selamatkan Malaysia, Hapus Kleptokrasi yang berlangsung Sabtu lalu tidak sampai kepada sasaran pihak penganjur.

Ahli Parlimen Sungai Besar, Budiman Mohd Zohd berkata, jumlah kehadiran tersebut nyata memalukan apabila hanya berjaya mengumpulkan seramai 4,000 orang menurut laporan polis , manakala laporan dari beberapa media pula menganggarkan kehadiran adalah kurang dari 10,000 orang.

"Kehadiran itu memalukan kerana keputusan pilihan raya umum ke-13 lalu sebanyak dua kerusi Parlimen di Petaling Jaya telah merekodkan kemenangan di bawa Pakatan Harapan dengan majoriti lebih 60 ribu.

"Himpunan telah diadakan di Petaling Jaya, negeri di bawah kerajaan Pakatan Harapan atau menurut Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali, masih di bawah Pakatan Rakyat kerana PAS masih lagi bersama kerajaan negeri.

"Tetapi, jumlah kehadiran yang jauh dari sasaran iaitu 100 ribu orang telah secara jelas memalukan Pakatan Harapan. Masakan tidak, Azmin iaitu Timbalan Presiden PKR gagal menterjemahkan angka ini," katanya dalam satu kenyataan ada Isnin.

Tambah Budiman, selain Azmin, salah seorang Exco kerajaan negeri iaitu Nik Nazmi yang juga merupakan Ketua Angkatan Muda PKR ialah penganjur utama perhimpunan ini iaitu Pemuda Pakatan Harapan, namun sasaran kehadiran tetap gagal dicapai.

"Nik Nazmi seharusnya mencermin muka dengan kepimpinannya. Kehadiran golingan muda yang sangat kecil telah membuktikan Nik Nazmi sememangnya tiada pengaruh bukan sahaja dalam kalangan rakyat malah ahli AMK itu sediri.

"Nik Nazmi perlu sedar, semua perhimpunan pembangkang sebelum ini digerakkan oleh golongan muda. Kelibat penggerak golongan muda dalam perhimpunan sebelum ini juga langsung tidak kelihat. Tidak hairanlah jika sebelum ini Nik Nazmi hanya mampu berucap di hadapan ribuan kerusi kosong ketika kongres sayap yang diketuainya," katanya.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana