TUN MAHATHIR SEBAR KEBENCIAN DI HADAPAN LEBIH 5,000 HADIRIN

Aura kedatangan Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Tun Dr. Mahathir Mohamad di Kuching malam tadi telah mendapat sambutan hangat di kalangan rakyat Sarawak yang ingin melihat wajahnya dari dekat yang sudah berumur 92 tahun itu.

Keadaan cuaca yang hujan pada mulanya sejak petang itu tetap juga di penuhi orang ramai yang berpusu-pusu hadir bagi menyaksikan suatu ceramah pembangkang atas nama Pakatan Harapan ‘Tawaran Baru Harapan Baru’ yang menampilkan tetamu istimewa bekas Perdana Menteri Tun Dr. Mahatihir Mohamad, Pengerusi Parti Amanah Dr. Hatta Ramli dan Pengerusi Parti Tindakan Demokratik (DAP) Lim Kit Siang.

Mahathir yang tiba di Kuching pada petang semalam dengan menaiki pesawat peribadi disambut Pengerusi DAP Sarawak Chong Chieng Jen, Pengerusi PKR Sarawak Baru Bian dan Pengerusi Parti Amanah Negara (Amanah) Sarawak.

Sebelum itu, desas-desus dari kem pembangkang yang menjangkakan kehadiran Mahathir ke Sarawak pasti akan dihalang kerana beliau lantang bersuara mengutuk kerajaan hari ini ternyata meleset.

Ketua Menteri Sarawak Datuk Patinggi Abang Abdul Rahman Zohari Tun Abang Openg berkata, kerajaan negeri tiada halang untuk membenarkan bekas Perdana Menteri itu yang juga Pengerusi Pakatan Harapan untuk datang dan berceramah politik di Sarawak.

Dan, kehadiran Mahathir dan isteri Datin Seri Siti Hasmah Mohamad Ali ke Kuching ke tapak ceramah jelas mengundang kehadiran orang ramai yang mahu melihat bekas Perdana Menteri itu secara lebih dekat.

Ini kerana sewaktu beliau menjadi perdana menteri selama 22 tahun, jarang benar beliau datang dan menghadiri majlis anjuran rakyat Sarawak mahupun kerajaan negeri.

Dalam ucapannya selama 56 minit itu, beliau bukan sahaja mengutuk perlakuan dan pemerintahan Datuk Sri Mohd Najib Razak, tetapi juga menyeloroh setiap perkara yang membabitkan 1MDB.

Atas sebab itu, sepanjang ceramah Mahathir, beliau jarang menyentuh mengenai pemerintahan Kerajaan Negeri Sarawak mahupun agar tidak dikaitan dengan perlakuan sehingga boleh menjejaskan perpaduan kaum.

Tetapi, untuk menarik lebih ramai orang terpedaya mengenai penceritaannya, beliau akan menggunakan pendekatan bersahaja dan berjenaka bagi memastikan rakyat masih ingin terus mendengar ucapannya malam tadi.

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana