Najib perjelaskan isu 1MDB di Amerika Syarikat...SYabas PM Kita Terus Terang Explain Kat Pelabur US

Berbulu Pemimpinan dan Geng PEmbangkang mendengarnya......Madey terpaku dibuatnya gara gara kerajaan AS akan tangkap PM Kita..Itulah gelabah beruk tu.

Datuk Seri Najib Razak mengadakan pertemuan dengan pemain industri Amerika Syarikat (AS) dan ASEAN bagi menjelaskan isu melibatkan syarikat pelaburan negara, 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang diputarbelit pembangkang.

Perdana Menteri berkata isu 1MDB dimainkan bagi memburukkan imej kerajaan Malaysia dan menafikan cuba menyembunyikan masalah yang berlaku.

“Saya tahu anda ada mendengar cerita kurang positif mengenai ekonomi Malaysia, khususnya 1MDB.

“Kita tidak menyembunyikan isu itu, sebaliknya mengarahkan siasatan terhadap syarikat berkenaan.

“Apabila kita mengesan lebih jelas ada yang tidak kena, saya mengarahkan proses rasionalisasi.

“Tindakan ini berjalan lancar membabitkan banyak aset yang sebelum ini dimiliki oleh 1MDB,” katanya.

Najib berkata demikian semasa majlis makan malam Majlis Perniagaan AS-ASEAN dan Dewan Perdagangan AS di Hotel St Regis, Washington.

Najib ketika ini dalam rangka lawatan rasmi di AS atas jemputan Presiden, Donald Trump.

Menurut Najib lagi, kumpulan tersebut cuba mensabotaj ekonomi Malaysia dengan membesarkan isu tersebut.

“Perlu diingatkan ada ahli politik tertentu di negara kami sengaja membesarkannya.

“Sebenarnya, ada kempen yang sengaja untuk mensabotaj syarikat ini dan menjejaskan keyakinan pelabur mengenai ekonomi negara – percubaan yang gagal untuk menjatuhkan kerajaan dalam beberapa pilihan raya,” katanya lagi.

Jelasnya lagi, dakwaan yang dibuat terhadap 1MDB dan keadaan ekonomi Malaysia adalah tidak benar sebaliknya ekonomi Malaysia mencatat pertumbuhan yang memberangsangkan.

“Realitinya seperti tulisan pakar ekonomi, Bruce Gale, ialah ekonomi Malaysia terus tumbuh melebihi kadar purata antarabangsa.

“Ekonomi kita berkembang 5.8 peratus pada suku kedua tahun ini berbanding tempoh sama tahun lalu dan pelaburan meningkat 7.4 peratus.

“Angka terkini juga menunjukkan inflasi di bawah kawalan dengan Indeks Harga Pengguna melonjak 3.2 peratus pada Julai,” jelasnya

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana