KWSP Membayar RM31.5 Bilion Kerugian Bank Negara


Semalam, peguam Tun Dr Mahathir Mohamad, Mohd Haniff Khatri Abdulla, mengeluarkan kenyataan bahawa Anwar Ibrahim tidak berbohong kepada Kabinet pada 1994. Tetapi Mahathir berkata beliau tidak tahu apa yang berlaku kerana Gabenor Bank Negara yang bertanggungjawab dan bukannya beliau. Jadi bagaimana peguam Mahathir tahu Anwar tidak berbohong kepada Kabinet pada tahun 1994? Jika anda tidak tahu apa yang berlaku maka anda tidak akan tahu sama ada Anwar berbohong atau tidak.

Masalahnya ialah pada tahun 1993 Anwar berbohong kepada Parlimen dengan mengatakan Bank Negara tidak kehilangan sebarang wang perjudian di pasaran forex dan khabar angin itu adalah tidak benar. Kemudian, pada 1994, Anwar mengakui kepada Parlimen bahawa Bank Negara telah, sebenarnya, kehilangan wang dari tahun 1988 hingga 1992 tetapi kemudian kerugiannya adalah kecil dan hanya ‘kerugian di atas kertas’.

Anwar kemudian memberitahu Kabinet sesuatu yang lain – bahawa Bank Negara hanya kehilangan RM5.7 bilion tetapi ia adalah ‘perbelanjaan tertangguh’ dan ‘kerugian belum direalisasikan’.

Baca Lagi Kat Sini

Comments

Popular posts from this blog

RUPANYA RAMAI YANG SALAH MANDI WAJIB, INI CARA MANDI WAJIB YANG BETUL

Gadis Melayu 15 Tahun Rela Jadi Hamba Seks Teman Lelaki Kerana Takut Video Sekss Tersebar...Berhati Hatilah Yang DiLuar Sana